Skip to main content

Hoi,

Na de firmware update en het nieuwe ip-adres (08-07-21) had ik de volgende effecten:

  1. Modem V8 bricked na reboot op de dag na de ‘update’. Dit is inmiddels opgelost door een nieuw V10 modem.
  2. Download snelheid is bijna exact de helft als voor de “migratie” dit was ~60/30 is nu ~30/30. ( 30 up is wel fijn moet ik zeggen). De Exp.Box zegt”: Actual Rate(Up/Down) 31711/111214 kbps. Dus ik denk dat mijn download traffic ergens ge-capt wordt op 30mb/s.
  3. Het hele /24 subnet van het nieuwe ip adres staat op de blacklist van Spamhouse,Microsoft-EOL,Rats-Dyna ( wat ik gevonden heb) . Niet zo fijn omdat ik een eigen mail server heb. Voor het betreffende mail domain heb ik SPF/DKIM/DMARC tls met juist certificaat geregeld om overal betrouwbaar mail af te kunnen leveren, en nu staat het nieuwe ip op een blacklist waar je ‘m niet vanaf krijgt ivm de reputation van het hele subnet.

1 is opgelost maar wat kan ik aan 2 en 3 doen?

TNX!

Guido

Ha @Subnet, welkom! Wat rot dit! Ik zie dat je ongeveer 50 Mbit/s moet kunnen halen volgens jouw abonnement. En op jouw adres is wel meer mogelijk, dus daar kan het niet aan liggen. Ik zie dat er een monteur komt straks. Ik ga er vanuit dat deze e.e.a. op kan lossen voor je. Voor wat betreft het nieuwe IP-adres: ik zou daarvoor adviseren even contact op te nemen met onze Abuse afdeling via abuse@kpn.com. Leg de situatie even uit en wellicht dat mijn collega's iets voor je kunnen betekenen. 


Hoi Marcia,

 

Monteur is geweest en alle issues opgelost!. Nieuw ip en speed up to speed 🙂 , super dus.

 

TNX


Super! Dank dat je het nog even liet weten 🙂.