Skip to main content

Ik heb mijn box ingesteld op DMZ en op LAN 1 mijn ORBI router aangesloten.

De vraag is nu of het mogelijk is om tijdelijk een EdegRouter X aan te sluiten op bv. LAN 2 ? 

In eerst instantie werkte dit maar na een dag krijgt de EdegRouter gaan IP meer toegewezen van de box. 

 

Hoi @Theunifiller. Welkom op het KPN Forum. Volgens mij kan je jouw Experiabox er helemaal tussenuit halen, maar daar weet ik eerlijk gezegd te weinig vanaf. @wjb heb jij hier misschien een antwoord op?


Met de orbi kan dat wel (ik gebruik alleen internet en telefoon) maar met de edgerouter gaat dat niet. 

Ik heb het nu tijdelijk opgelost door de edgerouter wan poort aan de lan poort van de orbi te hangen. 

Zo kan ik iig het een en ander testen.


Heb je een glasvezel of VDSL aansluiting?


Ik heb nog een VDSL aansluiting.


Ik heb nog een VDSL aansluiting.

Volgens mij kan je jouw Experiabox er helemaal tussenuit halen, maar daar weet ik eerlijk gezegd te weinig vanaf. @wjb heb jij hier misschien een antwoord op?

Helaas kan de Experia Box niet vervangen worden door de EdgeRouter immers de EdgeRouter heeft geen ingebouwd VDSL modem.


Met de Orbi zou dat dan ook niet kunnen...


Met de Orbi gaat dat wel. (ik neem geen tv af)


Met de Orbi gaat dat wel. (ik neem geen tv af)

Ook een Orbi heeft geen ingebouwd VDSL modem en dus kan die in jouw geval niet de Experia Box vervangen. Als je echt de Experia Box zou willen uitfaseren dan zal je daar nog een Vigor 130, Vigor 165 of Zyxel VMG4005-B50A voor moeten plaatsen.

Zie "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box".