Skip to main content
Beantwoord

DNS foutmelding op één site op laptop en mobiele telefoon als ik wifi gebruik

• February 11, 2026
  • 5 reacties
  • 35 keer bekeken

Sinds gister krijg ik voor 1 website continue de foutmelding DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

Deze melding krijg ik zowel op mijn mobiele telefoon als op mijn laptop. Wanneer ik de wifi uitschakel op mijn telefoon en op het 5G netwerk zit dan werkt de site wel.
Telefonisch contact gehad met medewerker en van alles al geprobeerd maar helaas niet gelukt. Zij gaf het advies mijn bericht hier te plaatsen.

Wat ik al heb gedaan:

• Geschiedenis/gegevens gewist
  • via de app IPv6 uitgezet
  • modem een update gegeven
  • Wifi instellingen terug gezet naar fabrieksinstellingen

Helaas heeft dit alles niet geholpen. Ik heb een witte modem v10A

Mijn ouders, op een anders wifi netwerk, ook van KPN ervaren hetzelfde probleem

Beste antwoord door Roxannevdh

Bedankt voor het meedenken.

Kort na mijn vorig verzonden bericht werkte alles weer, zonder wijzigingen aan te brengen. Waar het door komt.. geen idee.

Iedergeval hartstikke bedankt voor de hulp!

5 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 12, 2026

Hi ​@Roxannevdh, welkom bij onze community. 

Goed dat je dit hier aangeeft. Vreemd inderdaad, ook omdat dit op 2 KPN verbindingen gebeurt met andere IP-adressen. Anders zou ik denken dat website je IP-adres niet toelaat. 

Ik wil toch even controleren of IPv6 daadwerkelijk uit is gezet. Ga op je pc/laptop, dus niet op je mobiel, naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn, log daar in en controleer of het daadwerkelijk uit is gezet. Zie hieronder. 

Klapt dit verder wel? Zou ik dan eventueel mogen weten om welke website het gaat? Ik hoor graag van je. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 13, 2026

Hi Alex,

Bedankt voor u reactie. Deze instellingen via mijn laptop nog eens bekeken. Ipv6 staat daar inderdaad uit.

Op andere wifi netwerken die niet KPN zijn werkt de site wel. Het gaat om de  Inlogpagina van Wix

Wix zelf ook hulp gevraagd en die wijst mij door naar de internetprovider.

Fijne dag!

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 13, 2026

Dankjewel, als je deze link gebruikt werkt het dan wel? users.wix.com/signin

Kan het zijn dat je een andere DNS hebt ingesteld of dat je een malwarefilter of programma gebruikt? Zoals bijvoorbeeld ESET, ik noem dit als voorbeeld omdat wij het aanbieden. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • February 13, 2026

Bedankt voor het meedenken.

Kort na mijn vorig verzonden bericht werkte alles weer, zonder wijzigingen aan te brengen. Waar het door komt.. geen idee.

Iedergeval hartstikke bedankt voor de hulp!

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 13, 2026

Nou, heel mysterieus hehe. Ik kan het zelf ook niet verklaren maar ik ben wel blij dat alles nu goed werkt. 😊