Skip to main content

In de nieuwsbrief van gisteren is het onderwerp “Bel zoals jij dat wilt” niet te benaderen wegens een melding zoals in de kop beschreven en heeft betrekking op de website www.overons.kpn  in mijn geval via Chrome op een Windows11-platform.

Via mobiel of alternatieve DNS-servers zoals 8.8.8.8 of 1.1.1.1 werkt het wel.

 

Bijgaand de schermafbeelding @wjb :

 


Zou jij IPv6 eens uit kunnen zetten op die netwerkadapter, de PC opnieuw kunnen starten en kijken of het issue dan nog steeds optreedt?


IPv6 uit op de wifi adapter, maakt geen verschil, nog geen toegang @wjb 


IPv6 uit op de wifi adapter, maakt geen verschil, nog geen toegang @wjb 

Kan je dan de DNS servers op die adapter eens handmatig in kunnen stellen op 1.1.1.2 (IPv4) en 2606:4700:4700::1112 (IPv6), de PC opnieuw op kunnen starten en kijken wat het resultaat dan is.

Vergewis je er wel van dat die DNS servers na opnieuw opstarten goed staan door deze weer even via ipconfig /all te controleren.

 

Welke Experia/KPN Box heb je?


Dan werkt het wel, zoals ik ook in mijn startbericht schreef. Maar het moet ook via de standaard instellingen van KPN kunnen werken, vind ik.

Ik heb de KPN Box 14

Werken die eerdergenoemde linkjes onderaan het forum Over Ons, Nieuws en Pers wel standaard bij jou @wjb ?


Ik heb de KPN Box 14

En ik denk dat daar het probleem zit. Ik heb het gevoel dat de V14 aparte dingen doet met het toplevel domein .kpn. Dat moet ook wel immers de V14 moet ook de domein mijnmodem.kpn resolven naar het LAN IP adres van de V14. Het lijkt erop dat daar een foutje zit en dat ook andere .kpn domeinen door de V14 resolved worden met het gevolg dat die uiteraard niet gevonden worden.

Ik ben benieuwd of andere V14 gebruikers hier ook last van hebben.

 

Werken die eerdergenoemde linkjes onderaan het forum Over Ons, Nieuws en Pers wel standaard bij jou @wjb ?

Ja, die werken bij mij prima maar ik gebruik dan ook geen V14, sterker nog, ik gebruik een eigen router.


Heb jij jouw internetbrowsers geupadate naar de recente versies? 

En heb je ook de DNS servers van Cloudflare ingesteld op jouw modem? 

Want bij mij werkt de link www.overons.kpn wel goed. 

loop eerst de instellingen na van jouw internetbrowsers. 

Lukt dat niet. Zet dan jouw internetbrowsers terug naar de fabrieksinstellingen. 

Daarna moet die link gaan werken op jou internetbrowsers. 


Ik heb de KPN Box 14

En ik denk dat daar het probleem zit. Ik heb het gevoel dat de V14 aparte dingen doet met het toplevel domein .kpn. Dat moet ook wel immers de V14 moet ook de domein mijnmodem.kpn resolven naar het LAN IP adres van de V14. Het lijkt erop dat daar een foutje zit en dat ook andere .kpn domeinen door de V14 resolved worden met het gevolg dat die uiteraard niet gevonden worden.

Ik ben benieuwd of andere V14 gebruikers hier ook last van hebben.

 

Werken die eerdergenoemde linkjes onderaan het forum Over Ons, Nieuws en Pers wel standaard bij jou @wjb ?

Ja, die werken bij mij prima maar ik gebruik dan ook geen V14, sterker nog, ik gebruik een eigen router.

Voorheen had ik een KPN Box 12 en toen speelde het ook al, het speelt al maanden, zo'n beetje dit hele jaar al @wjb 

Bedankt voor het meedenken.


Heb jij jouw internetbrowsers geupadate naar de recente versies? 

En heb je ook de DNS servers van Cloudflare ingesteld op jouw modem? 

Want bij mij werkt de link www.overons.kpn wel goed. 

loop eerst de instellingen na van jouw internetbrowsers. 

Lukt dat niet. Zet dan jouw internetbrowsers terug naar de fabrieksinstellingen. 

Daarna moet die link gaan werken op jou internetbrowsers. 

Dat het via de alternatieve DNS servers werkt weet ik ook @Frans123 , maar het moet gewoon kunnen werken met de standaard instellingen van KPN


Dus nog werk te doen voor KPN @Raymondt en @Maja_ 


Nomen Nominandum schreef:

Voorheen had ik een KPN Box 12 en toen speelde het ook al, het speelt al maanden, zo'n beetje dit hele jaar al

Ook de V12 doet dezelfde aparte dingen maar ik zal straks eens kijken of ik dit kan reproduceren achter een V12.


Nomen Nominandum schreef:

Voorheen had ik een KPN Box 12 en toen speelde het ook al, het speelt al maanden, zo'n beetje dit hele jaar al

Ook de V12 doet dezelfde aparte dingen maar ik zal straks eens kijken of ik dit kan reproduceren achter een V12.

Ik heb zojuist geprobeerd dit achter een V12 te reproduceren maar dat is niet gelukt.


Dus nog werk te doen voor KPN @Raymondt en @Maja_ 

Ik zou graag wat willen doen @Nomen Nominandum maar heb oprecht geen idee waar dit door veroorzaakt wordt bij jou. Als dit óók met je Box 12 al speelde, lijkt het toch iets te zijn dat ná het modem speelt. Je bent nog steeds de enige die hier melding van maakt, dus het lijkt echt niet iets algemeens vanaf onze kant te zijn. Of zie ik dat verkeerd @wjb en kan jij me in de juiste richting sturen? 


Maja_ scnreef:

Of zie ik dat verkeerd @wjb en kan jij me in de juiste richting sturen? 

Nee, dat zie je mijns inziens niet verkeerd. Het is wel frappant dat het probleem alleen optreedt als de V14 de DNS server voor die Windows 11 machine is en dat zou dan toch impliceren dat er iets mis gaat in de V14.

@Nomen Nominandum,  Kan je dit op een ander apparaat binnen jouw thuisnetwerk reproduceren of bepakt het issue zich tot die éne Windows 11 machine?


Op mijn Chromebook hetzelfde resultaat @wjb en op mijn Android tablets en Android telefoons via de wifi.


Op mijn Chromebook hetzelfde resultaat @wjb en op mijn Android tablets en Android telefoons via de wifi.

Dat bevestigt mijn vermoeden dat de oorzaak naar alle waarschijnlijkheid toch echt in die V14 gezocht moet worden. Wat mij nog wel bevreemdt is waarom het dan ook al optrad toen jij nog een V12 gebruikte. Je zou dan bijna denken dat er iets in jouw profiel zit wat roet in het eten gooit maar ik heb geen flauw benul wat dat zou kunnen zijn.


Met de V12, had je echt EXACT hetzelfde @Nomen Nominandum? Ook met al je apparaten?


Wat gebeurt er als je naar https://www.nic.kpn gaat?


Met de V12, had je echt EXACT hetzelfde @Nomen Nominandum? Ook met al je apparaten?

Precies hetzelfde @Maja_ 


Wat gebeurt er als je naar https://www.nic.kpn gaat?

Ook niet bereikbaar @wjb , zelfde foutmelding als bij overons.kpn


Wat gebeurt er als je naar https://www.nic.kpn gaat?

Ook niet bereikbaar @wjb , zelfde foutmelding als bij overons.kpn

Er lijkt bij jou dus echt is mis te gaan met het resolven van .kpn domeinen en de oorzaak lijkt mijns inziens toch echt in apparatuur van KPN te zitten.


Bedankt maar weer voor zover voor het meedenken @wjb .

Laten we hopen dat @Maja_ en @Raymondt namens KPN met een oplossing kunnen komen.

 


Ik ga m'n best voor je doen @Nomen Nominandum, zal morgen even met @Raymondt overleggen hoe nu verder!


De KPN Box 12 heeft dit probleem in het verleden eerder gehad. Dat was pré SGEJ1000060E software, maar ik weet niet meer precies wanneer. Dat probleem is toen “verdwenen” na een software update. Slordig als het in de nieuwe KPN software is teruggekeerd.


In het topic over gratis bellen naar Oekraine in de laatste update 23-10-2023 een link overons.kpn die dus niet ook niet werkt bij mij:

Het is maar een voorbeeld


Reageer