Skip to main content
Antwoord

DNS probleem in hotel waardoor applicaties niet werken

• September 7, 2025
  • 8 reacties
  • 106 keer bekeken

Karol Trotek Trociński
Deelnemer

Ik heb een probleem met KPN. Het adres is ***** Er is een KPN-netwerk, maar alles is geblokkeerd. Na verbinding werken sommige applicaties op de laptop niet of is er een probleem met het ontbreken van internet op de telefoon. Het netwerk is onbeveiligd. Kan iemand het probleem uitleggen? Ik zit in een hotel.

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Beste antwoord door Ik_Combineer

Kunt u geen gebruik maken van 4g of 5g? KPN is geen partij in het leveren van wifi in een hotel. Dit is een service die het hotel zelf biedt en als dit niet goed werkt moet u bij de receptie aankloppen en niet hier op het forum.

8 reacties

Karol Trotek Trociński
Deelnemer

Ik heb een probleem met KPN. Het adres is *****. Er is een KPN-netwerk, maar alles is geblokkeerd. Na verbinding werken sommige applicaties op de laptop niet of is er een probleem met het ontbreken van internet op de telefoon. Het netwerk is onbeveiligd. Kan iemand het probleem uitleggen? Ik zit in een hotel.

Admin: Gegevens verwijderd uit bericht, reacties samengevoegd met je eigen topic

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 7, 2025

Zeer waarschijnlijk heeft het hotel een erg strikte firewall in zijn netwerk welke bijna alles blokkeert. Dit zie je vaker op openbare netwerken. Je laat gasten er wel op maar ze kunnen enkel basis dingen bekijken. U kunt het hotel hierop aanspreken maar dit gaan ze niet aanpassen. Deze firewall is namelijk bewust geplaatst.

KPN is dus geen partij in deze

Karol Trotek Trociński
Deelnemer

Wat moet ik doen? Ik heb toegang tot een wifi-netwerk nodig. Ik betaal ervoor en zijn er firewalls ingeschakeld?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • September 7, 2025

Kunt u geen gebruik maken van 4g of 5g? KPN is geen partij in het leveren van wifi in een hotel. Dit is een service die het hotel zelf biedt en als dit niet goed werkt moet u bij de receptie aankloppen en niet hier op het forum.

Karol Trotek Trociński
Deelnemer

Wat kan mij helpen? De receptie betaalt de accommodatie en het probleem is dat er een aantal veiligheidsmaatregelen op het netwerk zijn ingesteld. Zelfs de telefoon geeft aan dat er geen DNS is.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 7, 2025

Wat verwacht je dan van KPN of haar gebruikers gezien je jouw onderwerp op dit forum van hun aanmaakt?

Je bent niet de beheerder van het hotel, dus dan klop je bij de receptie van het hotel aan. Zij bieden blijkbaar internet via een KPN netwerk. En dan is er ook nog een kans dat de oorzaak buiten KPN ligt.

Het lijkt mij het beste dat je eerst contact opneemt met de systeem (netwerk) beheerder van het hotel. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Karol Trotek Trociński, welkom op onze community! Ik had ook al een privébericht van je ontvangen. Vanuit KPN kan ik je hier helaas niet mee helpen, heb je nog contact gehad met het hotel?