Skip to main content
Vraag

DNS problemen met Mac en KPN?

  • January 11, 2021
  • 14 reacties
  • 197 keer bekeken

Hoi,

Ik heb hier helemaal geen verstand van, maar ik heb al maanden last dat mijn macbook het contact met internet verliest. Ook lukt het niet om een Hue  Bridge aan de apple Home app te koppelen. In beide gevallen lijkt het iets met DNS te maken te hebben…

Als ik bv een wifi analyse draai op mijn macbook als ik er weer afgegooid ben, krijg ik deze melding:

 

Wat betekent dat en wat doe ik daaraan?

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 15, 2021

de klantenservice van kpn zegt dat ik hier mijn antwoord moet krijgen . Gaat iemand van KPN dat dan ook doen?

 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 15, 2021

Welke Experiabox heeft u?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 15, 2021

V10

 


wjb
Wijsgeer
  • January 15, 2021

Kan je op een ander apparaat dat aangesloten is op jouw V10 wel naar https://www.apple.com?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 15, 2021

Ja. Het gaat ook niet specifiek om die website maar met enige regelmaat houdt mijn internetverbinding er spontaan mee op. En als ik dan een wifidiagnose draai krijg ik dit bericht. Maar alleen op mijn MacBook. 


wjb
Wijsgeer
  • January 15, 2021

Kijk dat verandert de zaak.

Je hebt een V10 zonder a?

Gebruik je ook nog andere wifi toegangspunten?

Zo ja, van welk merk en type is/zijn die?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 16, 2021


 

 

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 16, 2021

Deze dus. Zonder a… Wat bedoel je met andere WiFi toegangspunten? We hebben wel versterkers. 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 16, 2021

Deze dus. Zonder a… Wat bedoel je met andere WiFi toegangspunten? We hebben wel versterkers. 

Juist, versterkers. Welke? Rond of vierkante? Zwart of wit? 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 16, 2021

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 16, 2021

Een paar van deze ronde. En op mijn kamer had ik nog deze vierkante staan. Gister lukte het me toch om een techneut aan de lijn te krijgen bij KPN en in overleg met hem heb ik deze vierkante eruit getrokken. Die schijnt nogal oud te zijn. Nog geen kans gehad om te ontdekken of dat helpt. 

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 16, 2021

Interessante is dat het me ook niet lukt om mijn hue bridge aan de Apple home app toe te voegen. Daar lijkt ook iets niet lekker te gaan bij onze router. 


wjb
Wijsgeer
  • January 16, 2021

En op mijn kamer had ik nog deze vierkante staan. Gister lukte het me toch om een techneut aan de lijn te krijgen bij KPN en in overleg met hem heb ik deze vierkante eruit getrokken. Die schijnt nogal oud te zijn. 

Oud of niet, die KPN WiFi "versterkers" kunnen nog prima dienst doen.

Ik heb op de begane grond en 1e verdieping een smart/fast roaming wifi netwerk met drie EDIMAX CAP1200's en op de 2e verdieping staat een oude vertrouwde KPN WiFi "versterker" om daar twee slaapkamers van goede wifi te voorzien.

 

Zie ik het goed dat die TP-Link accesspoints draadloos met de Experia Box verbonden zijn?


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 16, 2021

Die TP-Link, die zou je bij wijze van test eens tijdenlijk uit kunnen zetten. Heeft u er daar maar 1 van?

En die witte vierkante kan je wat mij betreft ook wel weer aanzetten. Deze is bekabeld aangesloten op de Experiabox?