Skip to main content
Antwoord

DNS resolving voor voipacm.ocw.overheid-i.nl werkt niet

• September 8, 2023
  • 4 reacties
  • 111 keer bekeken

C:\Users\Gerben>nslookup voipacm.ocw.overheid-i.nl
Server:  mijnmodem.kpn.home
Address:  fe80::7e39:53ff:fef6:6477

*** mijnmodem.kpn.home can't find voipacm.ocw.overheid-i.nl: Server failed

C:\Users\Gerben>

op goog dns werkt het wel. kan het zijn dat dnssec het issue is. Kan dit in de logging van de dns geverifieerd worden ?

Beste antwoord door Raymondt

Hoi @kpngebruiker1970 (en wjb),

Ik realiseer me dat de vraag, evenals de opvolging al 4 dagen oud zijn, dus mogelijk dat er in de tussentijd zaken veranderd zijn. Op dit moment kan ik het probleem niet reproduceren, en krijg ik gewoon antwoord van de DNS server. Ik ben dus even benieuwd of dit probleem nog steeds speelt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

wjb
Superuser
  • September 8, 2023

Zowel de gewone DNS servers van KPN als de anti-malware DNS servers van KPN kunnen dit adres inderdaad niet resolven. Andere DNS servers hebben daar geen probleem mee.

Hier zal KPN even aan de bak moeten.

Raymondt
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+10
  • KPN Abuse
  • Antwoord
  • September 13, 2023

Hoi @kpngebruiker1970 (en wjb),

Ik realiseer me dat de vraag, evenals de opvolging al 4 dagen oud zijn, dus mogelijk dat er in de tussentijd zaken veranderd zijn. Op dit moment kan ik het probleem niet reproduceren, en krijg ik gewoon antwoord van de DNS server. Ik ben dus even benieuwd of dit probleem nog steeds speelt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 13, 2023

Is inmiddels werkend sinds vandaag. Weet niet precies waarom het fout ging. Ben daar wel benieuwd naar.

Raymondt
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+10
  • KPN Abuse
  • September 14, 2023

Hallo @kpngebruiker1970 ,

Dat begrijp ik, ergens ben ik er ook wel benieuwd naar, maar omdat het al werkte toen ik het voor het eerst probeerde, kan ik niet zien waarom het daarvoor niet gewerkt heeft helaas.

Ik ben in elk geval blij dat het weer werkt!