Skip to main content

De website http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/  is niet bereikbaar via het vaste netwerk van KPN.

Maar via de 4G verbinding van KPN is hij wel bereikbaar.

Is er een onterechte blokkade actief in het KPN vaste netwerk?

Ik ervaar geen problemen met het benaderen van die site via mijn vaste KPN aansluiting.

 


Ik krijg het onderstaande via mijn vaste KPN aansluiting. Zowel op de wifi als op de LAN kabel, op Windows, op Chromebook en op Mac.En op de browsers Safari, Firefox, en Chrome.

Op mijn 4G verbinding is er geen probleem.

Heel merkwaardig.

 


Heb je jouw Experia Box al een keer opnieuw opgestart om te kijken of de DNS cache op de Experia Box wellicht corrupt is en daardoor dit issue veroorzaakt?


Ik had de Xperia box al een keer softwarematig gereset, maar dat hielp niet.

Nu heb ik mijn hele netwerk uitgeschakeld, dus Xperia box en intern netwerk, en na een paar minuten weer aangezet.

Geen verschil helaas. 

Rest nog een reset van de Xperia box naar fabrieksinstellingen. (Maar wel raar als dat nodig zou zijn  terwijl het ding al jaren goed draait.)


Reset van Xperia box V9 naar fabrieksinstellingen haalt ook niets uit.

Dan zou de conclusie toch moeten zijn dat het in mijn verbinding van KPN naar het internet moet zitten?

In Firefox krijg ik de melding: “NSURLErrorDomain”

 


Welkom op ons forum, @KVIS! Ik heb het ook gelijk getest. Net als wjb kan ook ik de website zonder problemen benaderen. Het probleem zit dus niet in het KPN netwerk. Als je één specifieke website niet kunt benaderen via jouw wifi verbinding, maar wel via 4G of vanaf een ander netwerk, dan is doorgaans een blokkade van jouw IP-adres de boosdoener. Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met de webhost van de website in kwestie. Zij kunnen de blokkade, indien van toepassing, opheffen.


Als mijn IP-adres geblokkeerd zou zijn bij een bepaalde webhost, zou dan die webhost ook niet meer op ping-verzoeken vanaf mijn IP-adres moeten reageren?

(Als dit correct is, dan zou een Ping-test uitsluitsel kunnen geven of het probleem bij die specifieke webhost zit.)


Je kunt een ping-test kunnen doen, ja. Ook kan je een traceroute doen. Als beide niet aankomen, dan is de kans groot dat de website eigenaar of de host van de website jouw IP-adres heeft geblokkeerd. Je kunt daarom ook direct navraag doen bij de webhost.