Skip to main content

De domeinnaam https://musicfab.org wordt niet omgezet naar een IP-adres (ERR_NAME_NOT_RESOLVED) op het vaste netwerk van KPN. Het gaat wel goed op het mobiele netwerk van KPN en bij andere providers. Dit is een vraag waar ze vanuit KPN géén service op willen verlenen. Is hier misschien iemand die kan vaststellen of het aan de DNS van KPN ligt?

 

DNSSEC staat blijkbaar niet goed ingesteld voor deze site, het zou fijn geweest zijn als KPN dat antwoord meteen had gegeven.. 


De "gewone" DNS server van KPN resolved dat domein wel.

Het is de anti-malware DNS server die dit niet doet.

 


Het domein staat gelist bij Spamhaus en word daarom geblocked.


Het domein staat gelist bij Spamhaus en word daarom geblocked.

Nee hoor, dat is niet de reden,


Het domein staat gelist bij Spamhaus en word daarom geblocked.

Nee hoor, dat is niet de reden,

Als u de reden weet, dan hoor ik dat graag! 

Dit was in ieder geval het antwoord dat het KPN Abuse Team heeft gegeven en ik heb de leverancier gevraagd of hun domein beheerders dit kunnen oplossen. Zo niet, dan moet ik het Malwarefilter maar weer uitzetten of het hosts bestandje aanpassen... 
 


Een vermelding bij Spamhaus zou alleen mogen leiden tot het blokkeren van mail, niet tot het niet resolven van het domein. Ook de anti-malware servers van Cloudflare geven gewoon het IP adres van dat domein.

Kan je eens een screenshot plaatsen van het bericht dat je van het abuse team gekregen hebt?

 


Een vermelding bij Spamhaus zou alleen mogen leiden tot het blokkeren van mail, niet tot het niet resolven van het domein. Ook de anti-malware servers van Cloudflare geven gewoon het IP adres van dat domein.

Kan je eens een screenshot plaatsen van het bericht dat je van het abuse team gekregen hebt?

 

 


KPN doet dat dus wel, Spamhous gebruiken als bron voor hun anti-maleware DNS server 😄


KPN doet dat dus wel, Spamhous gebruiken als bron voor hun anti-maleware DNS server 😄

Blijkbaar.

De vraag is of spamhaus hier wel voor bedoeld is.


@AvB welkom op ons forum!
Ik vermoed dat iets tijdelijks is geweest, loop je hier nog steeds tegenaan?


Inmiddels werkt het weer.