Skip to main content

Goedendag

 

Ik woon in een buitengebied waar geen kabel aanwezig is.. Al het internet verkeer doe ik via mijn telefoon đź“ž

Is het mogelijk om een Dongel, dan wel mijn smartphone te koppelen aan mijn smart tv.. Om zo te kunnen internetten op mijn tv.. Denk hierbij aan.. Youtube, Netflix en dat soort geneuzel..

 

Ik heb overigens,

Geen computer đź’»

Geen laptop

Geen tablet

 

Mvg

Elke smartphone heeft tegenwoordig een instelling voor gebruik als (wifi) hotspot.

Houdt er wel rekening mee dat live streaming via de TV data vreet, wel zo'n 1 GB per 30 minuten.


Is er nog een andere manier.. 

Een dongel met een onbeperkt data abonnement?


Kan. Maar dongels (usb stick waar een sim in kan) verkoopt KPN zelf niet meer. Verkoop ingestort door de smartphones (hotspot).
Of een TV toestel met een dongel (usb stick) gebruikt kan worden voor internetverbinding…. Dan beter een mifi-router. (wifi via 4G)

Je kunt wel elders een dongel kopen.

Het “onbeperkt” data abonnement is 5 GB per dag. Wel is het mogelijk om losse 1 GB bundels (ook zonder extra kosten) bij te nemen als je op een dag te weinig hebt. Maar zo'n abo is wel prijzig…

Heb “onbeperkt bellen” buiten beschouwing gelaten, dat scheelt weer een euro.

Bij afname van minimaal 2 jaar: € 26,50 per maand.
Bij afname van minimaal 1 jaar: € 27,50 p/mnd.
Bij afname van minimaal 1 maand: € 29,00 p/mnd.

Ik denk dat je dan eerder hier aan moet denken: https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis .

T-mobile is de enige provider die dat zo heeft. Start elke maand met 100 GB en gratis aanvullers van 5 GB. Kun je ook inclusief mifi-router afnemen.