Skip to main content
Vraag

Door de wijziging van de algemene voorwaarden past KPN niet meer bij mij

• May 23, 2026
  • 5 reacties
  • 81 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Na Ziggo past nu ook KPN de algemene voorwaarden aan. De nieuwe voorwaarden gaan in per 1 juni 2026. Ga ik niet akkoord met de wijzigingen, mag ik mijn abonnement kosteloos opzeggen. Dat geldt ook wanneer de vaste contractperiode nog loopt.

Volgens KPN worden de voorwaarden duidelijker en beter leesbaar gemaakt. Tegelijk worden er ook inhoudelijke zaken aangepast. Zo wordt onder meer uitgebreider vastgelegd wanneer prijzen mogen stijgen, hoe KPN omgaat met storingen en in welke situaties de dienstverlening tijdelijk kan worden beperkt of beëindigd.

Prijsverhogingen

Een opvallende wijziging gaat over extra prijsverhogingen naast de bekende jaarlijkse inflatiecorrectie per 1 juli. In de nieuwe voorwaarden staat dat KPN de vaste maandelijkse tarieven per kalenderjaar met maximaal 5% mag verhogen met een maximum van 3,00 euro per maand. Belangrijk daarbij is dat de jaarlijkse inflatiecorrectie hier niet onder valt. Die kan dus nog apart worden toegepast wanneer bijvoorbeeld inkoop-, energie- of loonkosten stijgen. Voor mim betekent dit dat de maandprijs in de toekomst niet alleen door inflatie kan stijgen, maar ook door een aanvullende tariefswijziging binnen deze grens.

KPN begint een graaicultuur te krijgen en daar pas ik voor! Bij einde contract in november stap ik over. Nu is het tekort dag om nog een overstap te regelen voor 1 juni.

5 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • May 23, 2026

Ok. 

rvk01
Slimmerik
  • May 23, 2026

KPN begint een graaicultuur te krijgen en daar pas ik voor! Bij einde contract in november stap ik over. Nu is het tekort dag om nog een overstap te regelen voor 1 juni.

Waarom is het tekort dag? Het gaat om de datum waarop de opzegging bij KPN binnen komt. Bij het starten van de overstapservice komt ie nog dezelfde dag bij KPN binnen. De daadwerkelijke overstap datum mag laten liggen.

Je moet wel een mail gehad hebben van KPN. Daar staat de datum in waarvoor kosteloos opgezegd kan worden. Dat hoeft dus niet voor 1 juni te zijn (bij mij stond er 10 juni in). Er is ook geen sprake van een maand opzegtermijn. Je bent vanaf de datum van de mail 30 dagen (of de genoemde datum) 'contractloos'. Opzegging kan dan per direct.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 23, 2026

Waarom is het tekort dag? Het gaat om de datum waarop de opzegging bij KPN binnen komt. Bij het starten van de overstapservice komt ie nog dezelfde dag bij KPN binnen. De daadwerkelijke overstap datum mag laten liggen.

Je moet wel een mail gehad hebben van KPN. Daar staat de datum in waarvoor kosteloos opgezegd kan worden. Dat hoeft dus niet voor 1 juni te zijn (bij mij stond er 10 juni in). Er is ook geen sprake van een maand opzegtermijn. Je bent vanaf de datum van de mail 30 dagen (of de genoemde datum) 'contractloos'. Opzegging kan dan per direct.

Ik heb mobiel en vast door elkaar gehaald. Nu heb ik nog maar een week om iets anders uit te zoeken, het ontbreekt mij aan tijd. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • May 23, 2026

Ik heb mobiel en vast door elkaar gehaald. Nu heb ik nog maar een week om iets anders uit te zoeken, het ontbreekt mij aan tijd. 

Tijd moet je maken wil je iets geregeld krijgen. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 23, 2026

Beste ​@JanAssen de voorwaarden gaan niet in op 1 juni, maar vanaf 1 juni a.s.

Voor ieder abo moet je een aparte mail krijgen, daarin staat binnen welke termijn je kunt stoppen of overstappen.

Dus als je vandaag een mail krijgt en daarin staat dat je binnen  30 dagen over kunt stappen of stoppen, heb je tot 23 juni de tijd om dat te regelen.

Je hoeft geen actie te ondernemen als je alles gewoon aanvaardt.

Â