Skip to main content
Antwoord

Door graafwerkzaamheden ontstane kabelbreuk wordt pas 2 augustus verholpen

• July 23, 2025
  • 7 reacties
  • 92 keer bekeken

Afgelopen vrijdag is er gegraven in onze straat omdat er een glas probleem was bij 1 huis. Vanaf dat moment zijn er 3 woningen met een probleem bij gekomen.

Vandaag gebeld met KPN en netwerken… ze komen 2 augustus graven… bizar, snap dat het vakantie is, maar dit is door een graafploeg veroorzaakt dus verwacht je ook dat ze het met spoed behandelen. Heb een klacht officieel hierover ingediend. De monteur die hier was gaf aan dat bij 5+ klachten het pas als spoed wordt behandelt. Hier zijn er 4 en is veroorzaakt door de graafploeg om een probleem op te lossen.

Erg slechte service dit ! Internet en glas is tegenwoordig als stroom, alles maakt hier gebruik van en bepaalde dingen werken nu gewoon niet.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hey ​@Rebijl. Welkom op de KPN Community en dank voor het delen van je ervaring hier op de community. Ik kan mij goed voorstellen dat je erg baalt van deze situatie. Een kabelbreuk die pas na ruim een week wordt opgelost, zeker als die is ontstaan door werkzaamheden in opdracht van KPN zelf, voelt natuurlijk een beetje onrechtvaardig. Helemaal als je afhankelijk bent van je verbinding voor werk, communicatie of ontspanning.

Als moderator heb ik geen directe invloed op de planning of uitvoering van herstelwerkzaamheden. Wel kan ik je wat meer inzicht geven in hoe dit soort situaties worden beoordeeld en opgepakt. Wanneer er sprake is van een storing, wordt er gekeken naar verschillende factoren: de oorzaak, het aantal getroffen klanten, de locatie, en of er bijvoorbeeld sprake is van een medische noodzaak. Op basis daarvan wordt bepaald of een storing als spoed wordt aangemerkt. 

Ik begrijp dat dit voor jou als klant weinig troost biedt en ik begrijp ook dat je een klacht hierover hebt ingediend. De collega's van de klachtenafdeling kunnen de processen ook niet versnellen, maar kunnen wel je verhaal aanhoren en eventueel iets anders voor je betekenen. Gelukkig ben je inmiddels wel voorzien van een noodpakket waarmee je weer tv kunt kijken en op internet kunt. Heb je dat nu goed werkend gekregen of heb je daar nog hulp bij nodig?

Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben of ergens anders hulp bij nodig hebben, laat het gerust weten. En nogmaals dank voor je geduld!

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 23, 2025

Beste ​@Rebijl als je ook een KPN mobiel abo hebt, kun je om gratis data voor je mobiel vragen en je mobiel als hotspot instellen voor internet.

Verder zou je een noodpakket aan kunnen vragen om tevens tv te kunnen kijken als je ook een tv-abo hebt.

Via 0800 0402, X of Facebook.

Succes,

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • July 23, 2025

Of je gaat gewoon lekker in de tuin een boek lezen.

• July 23, 2025

Internet en glas is tegenwoordig als stroom, alles maakt hier gebruik van en bepaalde dingen werken nu gewoon niet.

Nou... ik heb toevallig gisteren nog een paar uur geen stroom gehad. Dat is een heel stukje vervelender dan geen internet kan ik je vertellen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 23, 2025

Wel mee eens hoor, stroom is prio 1.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 23, 2025

Ben niet echt een lezer… en moet helaas werken, alleen doe ik dat vanuit huis, nu via mobiele data.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 23, 2025

Beste ​@Rebijl als je ook een KPN mobiel abo hebt, kun je om gratis data voor je mobiel vragen en je mobiel als hotspot instellen voor internet.

Verder zou je een noodpakket aan kunnen vragen om tevens tv te kunnen kijken als je ook een tv-abo hebt.

Via 0800 0402, X of Facebook.

Succes,

Noodpakket is in aanvraag kunnen we weer tv kijken. Schijnt ook een wifi hub bij te zitten tbv Internet.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 25, 2025

Hey ​@Rebijl. Welkom op de KPN Community en dank voor het delen van je ervaring hier op de community. Ik kan mij goed voorstellen dat je erg baalt van deze situatie. Een kabelbreuk die pas na ruim een week wordt opgelost, zeker als die is ontstaan door werkzaamheden in opdracht van KPN zelf, voelt natuurlijk een beetje onrechtvaardig. Helemaal als je afhankelijk bent van je verbinding voor werk, communicatie of ontspanning.

Als moderator heb ik geen directe invloed op de planning of uitvoering van herstelwerkzaamheden. Wel kan ik je wat meer inzicht geven in hoe dit soort situaties worden beoordeeld en opgepakt. Wanneer er sprake is van een storing, wordt er gekeken naar verschillende factoren: de oorzaak, het aantal getroffen klanten, de locatie, en of er bijvoorbeeld sprake is van een medische noodzaak. Op basis daarvan wordt bepaald of een storing als spoed wordt aangemerkt. 

Ik begrijp dat dit voor jou als klant weinig troost biedt en ik begrijp ook dat je een klacht hierover hebt ingediend. De collega's van de klachtenafdeling kunnen de processen ook niet versnellen, maar kunnen wel je verhaal aanhoren en eventueel iets anders voor je betekenen. Gelukkig ben je inmiddels wel voorzien van een noodpakket waarmee je weer tv kunt kijken en op internet kunt. Heb je dat nu goed werkend gekregen of heb je daar nog hulp bij nodig?

Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben of ergens anders hulp bij nodig hebben, laat het gerust weten. En nogmaals dank voor je geduld!