Skip to main content

De glasvezel kabel ligt tot aan de woning. Er is een monteur geweest van Glaspoort. Deze heeft een gat gegraven om de doorvoer buis op te graven die tot aan de meterkast loopt.

Echter bij het graven liep het gat vol met grondwater. Meneer zag de doorvoer buis wel, maar kon de kabel op een of andere manier niet doorvoeren omdat het gegraven gat direct vol met water liep.

Meneer gaf aan dat er een vervolg afspraak nodig was en dat hij met een pomp het water eerst zou wegpompen om dan verder te graven en de kabel naar binnen te brengen.

Zoals het te verwachten was, wordt je niet meer gebeld.

Zelf maar contact gezocht met Glaspoort. Het adres stond als vervallen omdat de kruipruimte niet toegankelijk was. De kruipruimte is zeker toegankelijk, alleen staat er grondwater in. 

De doorvoer buis zit al aan de voorkant van de woning. Dus hoeft men in principe niet in de kruipruimte te zijn. 

De mevrouw gaf aan dat ze dit dan verder "gewoon" moet oppakken. U hoort nog van ons. Nou je hoort niets meer na weken. Weer gebeld. We vragen het na bij een andere afdeling. U hoort zsm. Weer niets gehoord.

Kpn maar is gebeld. Die verwijzen naar kpn netwerk. Kpn netwerk verwijst naar Glaspoort.

Vdsl wordt uitgefaseerd. Dus kpn, hoe krijg ik nu op korte termijn de glasvezel kabel binnen in mijn woning? Ik ben afhankelijk van de kpn lijn. Dit staat ook vermeld bij het haalbaarheidsonderzoek die bij kpn aangevraagd is.

Ik hoop dat een kpn moderator / afdeling een glasvezel aansluiting kan laten realiseren op mijn adres. Ik weet niet meer waar ik het kastje heen moet schuiven.

 

Oei, dat klinkt niet goed, @Ben Boute. 

Ik heb even gekeken en ik zie hier wat verwarrende zaken. Je hebt nu nog een actief koperabonnement bij ons, maar deze wordt per 2 februari opgezegd. Ook zie ik hier wel staan dat glas verwacht wordt, maar dat is nog geen bestelling. Betekent dat wij op dit moment hier niet zoveel in kunnen betekenen. Je zult toch bij Glaspoort moeten zijn voor de verdere stappen. En, gezien de regen van de laatste tijd, kan het best eens zijn dat zij daarom jouw adres nog niet weer op de planning hebben gezet.

Waardoor het ook kan zijn dat de glasvezel nog niet aangelegd is voor jouw abonnement bij ons stopt. 

Ik zou je dan ook aanraden, als je wel via glasvezel een abonnement bij ons zou willen, dat je de opzegging annuleert. Daardoor behoud je het huidige abonnement. En zodra de glasvezel dan is aangelegd, dan kunnen we dat abonnement omzetten naar glasvezel. Dan zit je in ieder geval niet zonder diensten.


@Erik_ ik heb vandaag opgezegd bij kpn, omdat ik geen stap verder (na weken) kom met betrekking tot de aanleg van glasvezel. De kabel ligt er tot aan de woning, de monteur had een gat gegraven maar stuitte op grondwater en de vervolgafspraak of wat er nu gaat gebeuren hoor je van zowel kpn als glaspoort niets meer.

Ik ga niet annuleren en op een koperlijntje internetten en maar wachten en bidden of er wel of geen glasvezel aangelegd wordt. Ik heb de hogere snelheid echt nodig en dit is nu niet haalbaar op koper.

Terug naar Ziggo dan maar.