Skip to main content

Ik heb op het forum al veel topics gezien gerelateerd aan mijn probleem, maar geen oplossing daarbij gevonden.

Ik heb een kleine privé-webserver met Nextcloud op het LAN achter onze Arcadyan VGV7519  hangen. Ik heb al jaren zonder problemen met poort 43 in NAS deze server bereikbaar gehad. Sinds een maand krijg ik de hele tijd port scans, VECNA scans, SYN floods etc. op ons vaste IP adres. Omdat Arcadyan VGV7519 bij een SYN flood gelijk de NAS dichtzet heb ik onze server in de DMZ gezet om bereikbaar te blijven (en de onderliggende linux-server flink beveiligd).

Dat ging een paar weken goed. Maar sinds kort gaan er syn floods niet naar mijn interne server in de DMZ, maar naar het externe (vaste) KPN prive adres. Gevolg: Arcadyan VGV7519 dicht alles af, ook de DMZ.

Er is geen setting om dit op te lossen. Of zie ik iets over het hoofd?

Mocht iemand een idee hebben hoor ik het graag.

(PS: ik draai nooit torrent-programmas oid)

Dit is een zeer vervelende eigenschap van de V8 en is ook niet te verhelpen anders dan door de V8 te vervangen door een moderne Experia Box.


Dit is een zeer vervelende eigenschap van de V8 en is ook niet te verhelpen anders dan door de V8 te vervangen door een moderne Experia Box.


Dank voor je snelle antwoord! Hmm. Okay, ik moet KPN dus om vervanging vragen.


Klopt, maar eigenlijk hoop ik stiekem dat iemand van KPN dit topic onder ogen zal krijgen en actie gaat uitzetten.


Beetje late update. Maar ik heb KPN om een nieuwe modem gevraagd en een Experia 10 werd snel bezorgd. Erg fijn.