Skip to main content
Beantwoord

Door SYN flood op Arcadyan VGV7519 server onbereikbaar

• October 28, 2020
  • 4 reacties
  • 184 keer bekeken

Ik heb op het forum al veel topics gezien gerelateerd aan mijn probleem, maar geen oplossing daarbij gevonden.

Ik heb een kleine privé-webserver met Nextcloud op het LAN achter onze Arcadyan VGV7519  hangen. Ik heb al jaren zonder problemen met poort 43 in NAS deze server bereikbaar gehad. Sinds een maand krijg ik de hele tijd port scans, VECNA scans, SYN floods etc. op ons vaste IP adres. Omdat Arcadyan VGV7519 bij een SYN flood gelijk de NAS dichtzet heb ik onze server in de DMZ gezet om bereikbaar te blijven (en de onderliggende linux-server flink beveiligd).

Dat ging een paar weken goed. Maar sinds kort gaan er syn floods niet naar mijn interne server in de DMZ, maar naar het externe (vaste) KPN prive adres. Gevolg: Arcadyan VGV7519 dicht alles af, ook de DMZ.

Er is geen setting om dit op te lossen. Of zie ik iets over het hoofd?

Mocht iemand een idee hebben hoor ik het graag.

(PS: ik draai nooit torrent-programmas oid)

Beste antwoord door wjb

Dit is een zeer vervelende eigenschap van de V8 en is ook niet te verhelpen anders dan door de V8 te vervangen door een moderne Experia Box.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

wjb
Wijsgeer
  • Antwoord
  • October 28, 2020

Dit is een zeer vervelende eigenschap van de V8 en is ook niet te verhelpen anders dan door de V8 te vervangen door een moderne Experia Box.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 28, 2020

Dank voor je snelle antwoord! Hmm. Okay, ik moet KPN dus om vervanging vragen.

wjb
Wijsgeer
  • October 28, 2020

Klopt, maar eigenlijk hoop ik stiekem dat iemand van KPN dit topic onder ogen zal krijgen en actie gaat uitzetten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 23, 2021

Beetje late update. Maar ik heb KPN om een nieuwe modem gevraagd en een Experia 10 werd snel bezorgd. Erg fijn.