Skip to main content

We gaan verhuizen naar buitengebied maar kpn doet niet mee met glasvezel buitenaf. (6741TB). Alles in 1 pakket. Spotify premium en pluspakket. 

Dus nu “kan” ik naar solcon  maar raak dan alle kpn voordelen kwijt. Terwijl Solcon een deelbedrijf is van KPN. Kpn zou toch landelijke glasvezel moeten hebben.... 

Waar hangt het van af of KPN mee wil doen in een regio… en kunnen de voordelen niet overgenomen worden door Solcon.

 

Gr. Boldking

Solcon is een geheel zelfstandig bedrijf. De eigenaar is dan wel KPN, maar die hebben het overgenomen om Solcon van faillissement te redden en om een ingang te hebben op kabelbedrijven die voor “KPN de provider” gewoon te duur zijn en Solcon al een ingang had. Hierdoor kan KPN ook daar internet en interactieve tv leveren, maar dus helaas niet onder eigen naam (provider KPN).

Helaas heb je bij Solcon dus geen koppelvoordelen met je mobiele nrs. van KPN. En ook geen gratis pakket / entertainmentkorting.

Maar je hebt wel Interactieve TV van, of eigenlijk, via KPN. (wel met nieuw abonnementsnummer van Solcon dus je opnamen kunnen niet mee). Ook voor ITV bij Solcon moet je dán bij hun KS zijn.

Wel kun je je KPN mailadres behouden (informatie).

Het gaat hierbij om de e-mailadressen eindigend op: @kpnmail.nl, @kpnplanet.nl, @planet.nl, @wxs.nl, @hetnet.nl, @freeler.nl, @on.nl, @onsbrabantnet.nl, @onsmail.nl, @onsmail.nu, @onsneteindhoven.nl en @onsnetnuenen.nl


Bedankt PeterG.  Duidelijk. Wel heb ik de stille hoop dat KPN ook mee gaat doen in de Gelderse Vallei. Dan word ik meteen klant!


Bedankt PeterG.  Duidelijk. Wel heb ik de stille hoop dat KPN ook mee gaat doen in de Gelderse Vallei. Dan word ik meteen klant!

Die kans is niet zo groot dat da zomaar gebeurt. Als je nu niet meteen mee doet, en je wilt later alsnog, dan loop je de kans hoge aansluitkosten te betalen.

Hier word ook glasvezel aangelegd. Ook alleen Solcon, zelfde situatie dus. Ik ga in ieder geval wel. Laat je niet gek maken door allerlei "voordelen" die je bij KPN krijgt. De meeste voordelen betaal je gewoon zelf. Zoiets als "gratis Spotify Premium" is bijvoorbeeld helemaal niet gratis. Het pakket waar dat in zit is zowat 8 euro duurder dan een vergelijkbaar pakket zonder Spotify Premium. Je moet naar het totaalplaatje kijken. Niet naar onderdelen. 


Hallo @Boldking Ik zie dat Peter je al van een perfecte uitleg heeft voorzien. Solcon is echt een zelfstandig bedrijf en daarom kun je je voordelen ook niet meenemen. 


Reageer