Skip to main content
Beantwoord

DoS aanvallen

  • March 14, 2020
  • 5 reacties
  • 88 keer bekeken

thijnmens
Nieuwkomer

dus op de een of andere manier zijn mensen aan mijn ip gekomen, en ik heb de hele tijd last van DoS aanvallen, voornamelijk smurf aanvallen en net ook nog een FIN scan, oplossing?

 

btw, ik heb een netgear nighthawk R7000

Beste antwoord door Erik van KPN

Hoi Thijn, welkom op het forum! Vervelend dat dit gebeurt. Er valt alleen niet echt iets aan te doen. Het gaat meestal vanzelf weer over. Zorg dat je een goede firewall actief hebt. De Experia Box heeft een ingebouwde firewall, maar op eigen apparaten moet je daar zelf wellicht nog aanpassingen voor doen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 14, 2020

Je zal die aanvallen waarschijnlijk vooral krijgen als je inlogt op 1 of andere gameserver ofzo. Oplossing is dan dus: niet meer op die gameserver komen.


thijnmens
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 14, 2020

dat heb ik geleerd ja, maar ik heb net gekeken, en er was nog een smurf aanval gedaan, terwijl ik gewoon naar spotify aan het luisteren was. dus ze hebben mijn ip ergens opgeslagen


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 14, 2020

Zal vanzelf over gaan.


thijnmens
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 14, 2020

ok, geen zorgen maken dus?


Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 17, 2020

Hoi Thijn, welkom op het forum! Vervelend dat dit gebeurt. Er valt alleen niet echt iets aan te doen. Het gaat meestal vanzelf weer over. Zorg dat je een goede firewall actief hebt. De Experia Box heeft een ingebouwde firewall, maar op eigen apparaten moet je daar zelf wellicht nog aanpassingen voor doen.