Skip to main content

Ik heb precies hetzelfde probleem! Download is 4gbps maar upload 611mbps~ Alles is cat8 bij mij (compleet overkill maar goed), en of ik van FJP45 naar FJP45 in de 10gb poort gaat of van FSP+ - adapter switch - FJP45 10gb poort gaat de resultaten blijven het zelfde dus ik kan absoluut uitsluiten dat het niet de hardware en kabels zijn aan mijn kant!

Gaat iets niet goed aan de kant van KPN. Resetten heeft ook niet geholpen~

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

Ik heb een monteur afspraak ingeschoten voor aankomende Dinsdag, 7 november 2023. Hou jullie op de hoogte.


Heb je de drivers van jouw netwerkkaart bijgewerkt? 

En welke netwerkkaart kaart zit in jouw computer? 

heb je een losse 10GB netwerkkaart ingebouwd in jou computer? 

En heb je ook de netwerkkabels nagekeken? 

Als dat in orde is en de upload blijft nog steeds achter dan gelijk de KPN helpdesk bellen ( Tel 0800 0402 ) en de Helpdesk van KPN moet jou upload probleem oplossen. En verder moet jouw Experiabox 14 voorzien van nieuwe firmware update. 

Daarna moet jouw upload probleem opgelost zijn. 


Heb je de drivers van jouw netwerkkaart bijgewerkt? 

En welke netwerkkaart kaart zit in jouw computer? 

heb je een losse 10GB netwerkkaart ingebouwd in jou computer? 

En heb je ook de netwerkkabels nagekeken? 

Als dat in orde is en de upload blijft nog steeds achter dan gelijk de KPN helpdesk bellen ( Tel 0800 0402 ) en de Helpdesk van KPN moet jou upload probleem oplossen. En verder moet jouw Experiabox 14 voorzien van nieuwe firmware update. 

Daarna moet jouw upload probleem opgelost zijn. 

 

Hoi Frans,

Dank voor je reactie!

Jazeker, de drivers voor de netwerk kaart zijn volledig bijgewerkt, geen conflicten.
Ik draai op Windows 11
Ik heb inderdaad een losse 10GB netwerk kaart ingebouwd want de moederbord variant ging maar tot 2.5gb
De netwerk kaart die ik heb is de: ASUS XG-C100F 10G SFP+
Ik heb in huis cat6A, cat7 en cat8 kabels liggen en heb ze allemaal geprobeerd, geen verandering in het probleem. Cat 8 van pc naar modem, Cat 8 van modem naar glasvezel box. Dus ook als ik dit downgrade naar cat 6a / cat 7 geen verschil.

PC heeft ook een SFP+ adapter-switch naar RJ45 en uiteraard gaat deze naar de 10gb poort van de modem.

Maar 1pc is aangesloten op de modem. Ik kan absoluut uitsluiten dat het probleem niet aan mijn kant ligt want anders was mijn download snelheid niet 4gbps. Het betreft alleen de upload.

Ook nog een extra kanttekening, Ik kwam van een 1gbps down/up abonnement, daar haalde ik de 1 gbps download en upload, en nu met mijn 4gbps abbonement haal ik de 4gb download maar mijn upload is gedaald naar  600mbps (dus 400mbps lager dan toen ik het 1 gbps abonnement had).

Herstart en ook fabrieks instellingen gereset heeft ook al plaatsgevonden, alles tevergeefs, vandaar dat ik een monteur heb staan voor aanstaande Dinsdag.

Ik kan ze nog even bellen en vragen naar die Firmware update, dan heb ik echt alles vanuit mijn kant gedaan.


Hoi,


Voor mij is het opgelost. Je heb inderdaad een monteur nodig die je ONT kastje vervanged naar het nieuwste Nokia model. Daarna opgelost.

Monteur bedankt!

 

 


Wat fijn dat het gelukt is! Dat zijn mooie snelheden 🙂 .Â