@RPP1974 ONT als eens uit- en aangezet?
Anders de klantenservice bellen!?
Hallo @RPP1974 , zie onderstaande link voor aanvullende info:
Succes.
Hallo @RPP1974 , zie onderstaande link voor aanvullende info:
Succes.
He JanD,
Dank voor de info. Maar ik had het al gevonden.
@RPP1974 ONT als eens uit- en aangezet?
Anders de klantenservice bellen!?
Hoi Krijskever,
Bedoel je met ONT de modem? Die heb ik al een paar keer aan en uit gezet. De klantenservice heb ik nog niet benadert. Werken die een beetje mee? Mijn ervaringen zijn vaak niet goed met klantenservice.
Beste @RPP1974 de ONT is de glasvezelkast, haal die eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart dan weer.
Succes.
Beste @RPP1974 de ONT is de glasvezelkast, haal die eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart dan weer.
Mag ik jouw vragen, welke onderdeel gaat een verbetering krijgen na een stroomonderbreking en herstart? De SFP+Modul zeker niet aangezien de upload snelheid 919Mbs is.
Beste @TDN ik reageer slechts op een reactie van @Krijskever , waarbij deze schrijft om de glasvezelkast een keer aan en uit te zetten, dat heeft geen resultaat.
De richtlijn is een glasvezelkast minimaal 2 minuten van de stroom te halen en daarna te herstarten en dat kan verbetering geven.
De richtlijn is een glasvezelkast minimaal 2 minuten van de stroom te halen en daarna te herstarten en dat kan verbetering geven.
Waar staat deze richtlijn? Ik als elektrotechnicus kan vertellen dat aan en uitzetten van apparaten kan schaden veroorzaken door piekstroom. Dat ziet je b.v. aan de melding van kapotte LAN-port van Genexis ONT bij KPN na een stroomonderbreking.
Dank voor jullie reacties. Ik heb inmiddels de ONT minimaal 2 minuten van de stroom gehaald. Helaas geeft dit geen resultaat.
Ik heb het gevoel dat het geen technisch probleem is, maar dat KPN gewoon niet genoeg bandbreedte heeft ingekocht. Kan dit?
Ik zal morgen eens contact opnemen met de klantenservice. Dank nogmaals voor de hulp.
Beste @RPP1974 , KPN hoeft geen bandbreedte in te kopen, KPN is zelf de leverancier van bandbreedte.
Andere providers kunnen bij KPN bandbreedte inkopen, maar is hier dus niet aan de orde.
Hallo JanD,
Dank voor het antwoord. Ik moet bekennen dat ik net de kabel in het modem in de meterlast heb gedaan en de snelheid nog eens gemeten heb met de laptop. Ik kom nu op zo’n 927 Mbps Download en 923 upload. Dit komt dus veel meer in de buurt van die 1Gbps.
Waarschijnlijk ligt het aan de ethernetdrivers en/of kabel van de vaste computer en dus gelukkig niet aan kpn. Dank in ieder geval voor de hulp!
Beste @RPP1974 , dit zijn de normale waarden voor een Gigabit verbinding.
Bedankt voor de update en graag gedaan uiteraard.
Heel veel meer ga je er ook niet uithalen, @RPP1974 . Dit zijn hele mooie waarden.
Fijn dat je het opgelost hebt!
Hallo Erwin,
Het is helaas niet opgelost, maar het probleem op mijn pc ligt bij Windows.
Kpn werkt verder goed.
Mvg,
Richard
Oei. Misschien iets met je netwerk drivers? Hopelijk krijg je dit opgelost. Succes!
Tja, Windows… Een immer durend ontembaar “OS” met een niet te doorgronden eigen wil.