Skip to main content

Goedemiddag,

Ik heb een probleem thuis, bij de kpn internet speedtest is de download snelheid van ruim 50 mb/s. Nu wil ik iets downloaden maar komt de snelheid niet boven de 6 mb/s uit. Is hier een reden voor? En zo ja, hoe kan deze snel verholpen worden?

 

Met vriendelijke groet,

Jasper

Waarschijnlijk vindt de andere kant dat die snelheid voldoende is. Er zijn altijd 2 partijen he.


Waarschijnlijk vindt de andere kant dat die snelheid voldoende is. Er zijn altijd 2 partijen he.

Ja maar dit probleem is niet alleen van vandaag. Het is altijd al zo langzaam. Maar nu ben ik iets aan het downloaden van 250 GB dus ben er wel een beetje klaar mee. En als hiervoor een makelijke oplossing bestaat hoor ik die graag!


Hi Jasper, welkom op het forum. 

Als je dit via een speedtest wel haalt komt die snelheid gewoon binnen, ik vermoed dat die server dan niet meer aankan. Heb jij het hier om MB of Mb als je over die 6 praat, 1 megabyte (MB) = 8 megabit (Mb).  Dus als dat 6 MB is komt het redelijk in de buurt van de 50. Heb je een screenshot van die snelheid van 6? 


Hi Jasper, welkom op het forum. 

Als je dit via een speedtest wel haalt komt die snelheid gewoon binnen, ik vermoed dat die server dan niet meer aankan. Heb jij het hier om MB of Mb als je over die 6 praat, 1 megabyte (MB) = 8 megabit (Mb).  Dus als dat 6 MB is komt het redelijk in de buurt van de 50. Heb je een screenshot van die snelheid van 6? 

Oh oke ja de speedtest is in Mbps en de download is in MBps dus dan klopt dat wel. Heeft iemand enig idee of 50 Mbps snel is voor iemand die in de bebouwde kom woont?

Gr. Jasper


Voor de dagelijkse dingen is dit een prima snelheid. Het pakket van 50 heb ik overigens thuis ook. Het is maar net wat je ermee wilt, zo download ik bijvoorbeeld nooit zulke grote bestanden. Wat zegt deze website over de beschikbare snelheid op jouw adres? 


 


De maximale snelheid is op jouw adres dus 88 Mbps. Wanneer je het extra pakket tot 100 Mbps zou nemen zou je dat kunnen halen. Maar nogmaals de vraag, heb je dat daadwerkelijk nodig? Dat laat ik aan jou over.