Skip to main content

Sinds een paar weken heb is mijn downloadsnelheid met de helft verminderd, ik kom niet hoger dan 550Mbit. Upload is redelijk. Ook ik heb alle stappen reeds ondernemen en niets heeft geholpen. Ik geloof ook niet dat deze vertraging zomaar ontstaat. Op deze forum, kom ik dit probleem vele malen tegen. Dit is gewoon niet oke van KPN.

Ik zie het nog even aan en ga alvast opzoek naar een andere provider.., want betalen voor 1 Gb snelheid en hier maar de helft van krijgen, voelt heel slecht.

Zeker als je bedenkt hoe slecht je zo'n klacht bij de KPN neer kan leggen en echt serieus hulp hierbij krijgt, jammer allemaal.

Hoi @Fokko Schomaker 

Welkom op de community van KPN.

Heb je al het (KPN) modem een keer volledig gereset?
Zo niet doen dat dan even, door met een dunne naald in het gaatje bij reset ingedrukt te houden.
Dit gaatje vindt je aan de achterzijde van het KPN Modem.

Handmatig je modem resetten

1. Druk voorzichtig een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.

2. Druk deze in tot het 'Power' lampje rood gaat branden.

3. Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan. Onderbreek hem niet.

Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Reset ook het glasvezelmodem FTU in je meterkast, door de stroomkabel enkele minuten uit het wandcontactdoos te halen.
Nadat je het glasvezelmodem weer op het stroom hebt aangesloten, zal deze zich opnieuw aanmelden en opstarten.

Blijft na het resetten van je (KPN) modem en glasvezelmodem de snelheid ongewijzigd, bel dan met de storingsdienst van KPN.
Een medewerker zal dan jouw glasvezelverbinding tussen de wijkcentrale en je woning gaan doormeten, om te zien waar het eventueel fout gaat en daar actie op gaan ondernemen.

Telefoonnummers:

• 0800-0402 (Vanaf elke telefoon)
  • 1200 (Vanaf een KPN mobiele aansluiting)

De storingsdienst van KPN is bereikbaar:

•  24 uur per dag, en 7 dagen per week (inclusief de feestdagen)

Hallo Michel,

Bedankt voor jouw reactie.., dit wordt zeer gewaardeerd!

Ik had al deze door jouw genoemde zaken al 2 keer gedaan….. 🙂 Het heeft helaas niets geholpen, ik denk daarom ook dat KPN bewust de bandbreedte aan het "knijpen” is..

Maar ik zal zeker de door jouw genoemde telefoonnummers gaan bellen, ik zal KPN de kans geven om dit op te lossen.., 

Nogmaals dank.

Hoi @Fokko Schomaker 

Als eerste bedankt voor je compliment!! want dat is altijd fijn om die te krijgen.
Ten tweede heb ik je graag voorzien van nuttige informatie waarmee je wat kunt doen.

Laat even weten, wat er naar aanleiding van het telefoongesprek met de storingsdienst van KPN is of gaat gebeuren? en wat het probleem is?

Oh ja, spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in: ik heb een storing.

Hoi @Fokko Schomaker, welkom op onze community! We hebben hier een handig topic over geschreven!

Laat ons vooral weten hoe het afloopt!

Reageer