Skip to main content

Goedendag, 

 

Wij hebben zojuist onze overstap van ziggo naar kpn gemaakt. Echter valt mij iets op aan de snelheden.

Zodra ik een speedtest doe dan zit ik op ongeveer down 380 en up begint hij bij de 900 en zakt dan langzaam naar de 550. Ik heb het 1gb down en 500 up. Je zou dan toch moeten kunnen zeggen dat de download snelheid bij een meting hoger zou moeten zijn dan de up. Ik heb dit getest op het modem bekabeld zonder andere apparaten draaiend. 

ik heb al geprobeerd het modem te rebooten maar nog zonder resultaat. Toen ik nog bij ziggo zat behaalde ik netjes de aangegeven snelheid van 500 down en 40 up.

 

 

Iemand enige verklaring of oplossing hiervoor ?

Was er niet toevallig iemand bij jou aan het downloaden ?
( als je 1 gb verbinding hebt zullen er wel veel mensen gebruik van maken )

Heb je de speedtest bij kpn gedaan ?
https://kpn-itns.speedtestcustom.com/

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/b3f1c560-a5ed-11ea-85c3-c111c13c826d

( ik haal wat ik moet halen )

 


Nee er was op dat moment niemand aan het downloaden. Ik had dus alleen maar 1 apparaat verbonden. En ook heb ik de speedtest via de kpn site gedaan. Echter ook via de wifi haal ik dezelfde snelheden.


Hoi @Mhendrix .  Welkom op het forum.

Excuses voor mijn late reactie. Het is erg druk op het forum. Is dit probleem nog steeds actueel? Kun je een screenshot plaatsen van de bekabelde snelheden?


Maar natuurlijk hierbij mijn screenshots.

Ook valt mij op dat aan het begin van de speedtest de uploadsnelheid kort bijna 1gb aangeeft en daarna terug zakt naar de snelheid volgens contract.

 


Zou jij die meting eens kunnen doen vanaf een bekabeld aangesloten Windows 10 PC en dan niet via de speedtest site maar via de Speedtest app voor Windows.

Meet dan met verschillende servers zoals bijvoorbeeld die van RoutIT B.V. in Ede.

Haal je dan wel een download van 500Mbps.

Dat je upstream in het begin bijna 1Gbps meet is omdat er upstream capping plaatsvindt die minder strikt is dan downstream. De fysieke verbinding is 1Gbps.


@Mhendrix  Ik wil je even bellen. Liefst als je thuis bent.

Ik ben vandaag tot 15:00 aan het werk. Laat je weten of het schikt?


Ja ik heb momenteel de app gedwonload en daar nogmaals de test op gedaan. 

Via de kpn server kwam ik ook daar niet hoger dan eerder foto's. Echter toen ik dus de server van routIT uit ede pakte behaal ik nu toch behoorlijk meer snelheid. 

Dus aan de ene kant lijkt het zich nu dus wel opgelost te hebben maar ik blijf het vreemd vinden dat als ik gewoon via de server van kpn het doe dat de snelheid dan zo inzakt. 

 

bellen mag altijd even echter ik ben alleen zelf ook aan het thuiswerken. als je belt zou je dan om 14:30 dit kunnen doen dan ben ik namelijk met pauze. 

 


Hoi @Mhendrix . Het lijkt er op dat jouw verbinding goed is.

We hebben een tijdje terug wat issues met dit soort verbindingen gehad. Dat is toen door de techneuten opgelost. In dit topic is daar alles over te lezen: https://forum.kpn.com/internet-9/1-gigabit-glasvezel-487736/index14.html


Hoi,

Ja het ziet er prima uit nu inderdaad. Ahh okee thanks ik ga het eens doorlezen maar top dankjewel !!


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!