Skip to main content

Hallo lieve mensen. De downloadsnelheid van mijn xbox komt vaak niet hoger dan 12mbps met het updaten van games. Terwijl wanneer ik op m'n console een speed test doe deze gewoon 190mbps per seconde aangeeft. Wat kan ik er aan doen om dit op te lossen?. Ik hoor namelijk gewoon makkelijk boven de 100mbps te komen. Mijn router staat nog geen 5 meter van mijn xbox af en met online gamen en downloaden geen probleem, echter met updates wel. Mijn xbox is overigens verbonden via bekabeld internet, want hij kan niet verbinden met mijn wifi.

@Rubentje1997 als je een downloadsnelheid van 190mbps haalt dan wordt daar megabit (mbit) per seconde mee bedoeld. 

de games of updates die je download worden gerekend in Megabyte (Mb) per seconde. 

1 Mb is 8 mbit. hiermee zou je op een max van 23 Mb/s uitkomen. 

de reden dat je niet de volledige 23 Mb/s haalt is omdat de router van KPN niet de volledige snelheid gaat pushen op 1 apparaat. anders is je bandbreedte per direct vol.


Hi @Rubentje1997!

Als het downloaden wel lekker vlot gaat en het updaten niet, dan kan het ook aan de service van Xbox/Microsoft liggen. Zou je meer kunnen vertellen over je daadwerkelijke downloadsnelheden tegenover die van de updates?


Hi @Rubentje1997!

Als het downloaden wel lekker vlot gaat en het updaten niet, dan kan het ook aan de service van Xbox/Microsoft liggen. Zou je meer kunnen vertellen over je daadwerkelijke downloadsnelheden tegenover die van de updates?

Aan de xbox service ligt het sowieso niet. Mijn downloadsnelheid hoort gewoon tussen de 120/150mbps te zitten, echter schommelt hij vaak tussen de 120 en de 20 en blijft hij vaak onder de 100 zitten. Dit hoort niet.


Je geeft aan dat je snelheid alleen laag is wanneer het om Xbox updates gaat. Hierbij ga ik er vanuit dat als het niet om een update gaat, je snelheid in orde is. In dat geval kan je het beste contact opnemen met de Microsoft/Xbox klantenservice, indien we heir op het forum geen directe oplossing hebben. 🙂


Het gaat niet om xbox updates, maar om updates van spellen. Contact met de xbox klantenservice heeft uitgewezen dat het niet aan de xbox ligt. Dus dan blijft KPN in mijn ogen als enige over?


Je Xbox update de spellen. Zoals je zelf aangeeft gaat het downloaden wel goed, waardoor de verbinding is uitgesloten. Als de Microsoft/Xbox klantenservice ook geen oplossing heeft dan kan ik daar helaas weinig aan toevoegen vrees ik.