Skip to main content

Goedenavond,

Ik heb een paar weken geleden een KPN pakket aangeschaft met daarin glasvezel en 500 Mbps upload en download. Ook heb ik gevraagd een kabel te trekken van de modem naar mijn computer. Hiertussen hebben ze een switcher gezet. Tot mijn verbazing kwam ik er net achter dat ik evenveel Mbps op mijn computer als op mijn telefoon krijg. (80/90 Mbps). Mijn computer heeft 1Gbps dus moet dit makkelijk aan kunnen maar gaat niet hoger dan 80'90.

Wanneer ik naat mijn router sta geeft hij uiteraard wel 500 Mbps aan, alleen boven niet. Ik denk niet dat dat hoort met een kabel die vanaf de modem naar je computer gaat bij een pakket van 500 Mbps en vervolgens geeft het hetzelfde aan als ik het op mijn telefoon doe boven.

Met vriendelijke groet,

Joey

 

 

En wat is de snelheid als je direct met een kabel aangesloten op de experiabox meet? Dus zonder iets er tussen?


En wat is de snelheid als je direct met een kabel aangesloten op de experiabox meet? Dus zonder iets er tussen?

Dan geeft hij nog steeds de 80/90 Mbps aan, kan het zijn dat de kabels het niet aankunnen die KPN installeert bij je thuis?


Ik begrijp eigenlijk niet wat je bedoeld met “Wanneer ik naat mijn router sta geeft hij uiteraard wel 500 Mbps aan”.

Het lijk erg op dat er ergens een poort op 100Mbps staat i.p.v. 1Gbps. Misschien die extra getrokken kabel niet in orde (1 ader b.v. slecht contact), dan zal die 100Mbps forceren.

Je kan aan de kleur van de lampjes naast de kabelconnector wel zien of die op 100Mbps of 1Gbps werkt.. Zodoende kan je de zakste schakel wel opsporen denk ik. Bekijk alle connectoren tot en met het glasvezel aansluitpunt.


Ik begrijp eigenlijk niet wat je bedoeld met “Wanneer ik naat mijn router sta geeft hij uiteraard wel 500 Mbps aan”.

Als ik naast mijn modem sta en een speedtest doe krijg ik wel de 500 mbps.


Ik begrijp eigenlijk niet wat je bedoeld met “Wanneer ik naat mijn router sta geeft hij uiteraard wel 500 Mbps aan”.

Als ik naast mijn modem sta en een speedtest doe krijg ik wel de 500 mbps.

Speedtest op telefoon? Of speedtest op computer via WiFI?


Ik begrijp eigenlijk niet wat je bedoeld met “Wanneer ik naat mijn router sta geeft hij uiteraard wel 500 Mbps aan”.

Als ik naast mijn modem sta en een speedtest doe krijg ik wel de 500 mbps.

Speedtest op telefoon? Of speedtest op computer via WiFI?

Telefoon, maar de kabel naar mijn computer geeft 80/90 mbps aan.


foutje


Het lijk erg op dat er ergens een poort op 100Mbps staat i.p.v. 1Gbps. Misschien die extra getrokken kabel niet in orde (1 ader b.v. slecht contact), dan zal die 100Mbps forceren.

Je kan aan de kleur van de lampjes naast de kabelconnector wel zien of die op 100Mbps of 1Gbps. Zodoende kan de de zakste schakel wel opsporen denk ik. Bekijk alles tot en met het glasvezel aansluitpunt.

De kabelconnector hangt gewoon bij de modem? En hoe kan ik dat zien bij de lampjes?


Ik begrijp eigenlijk niet wat je bedoeld met “Wanneer ik naat mijn router sta geeft hij uiteraard wel 500 Mbps aan”.

Als ik naast mijn modem sta en een speedtest doe krijg ik wel de 500 mbps.

Speedtest op telefoon? Of speedtest op computer via WiFI?

Telefoon, maar de kabel naar mijn computer geeft 80/90 mbps aan.

Dan is het duidelijk 1 van de connectoren of die kabel het probleem. Of de switch. Gewoon even stap vor stap de hele keten vanaf de modem nalopen.


Het lijk erg op dat er ergens een poort op 100Mbps staat i.p.v. 1Gbps. Misschien die extra getrokken kabel niet in orde (1 ader b.v. slecht contact), dan zal die 100Mbps forceren.

Je kan aan de kleur van de lampjes naast de kabelconnector wel zien of die op 100Mbps of 1Gbps. Zodoende kan de de zakste schakel wel opsporen denk ik. Bekijk alles tot en met het glasvezel aansluitpunt.

De kabelconnector hangt gewoon bij de modem? En hoe kan ik dat zien bij de lampjes?

De kabelconnector is gewoon de plug aan het eind van een kabel die in de router en computer enz. gaat. Aan beide zijden zitten dan kipperende lampjes, geel/oranje/groen. Welke kleur wat is moet je even in handleiding opzoeken, dat kan verschillen en weet ik zo niet uit mijn hoofd.


Is gewoon bij allemaal groen.


Is gewoon bij allemaal groen.

Ja, maar wat betekent dat als de kleur groen is. 

Ik gok 100Mbps verbinding, dus dan weet je waarom je maar 100mbps haalt bij speedtest op de computer.

 


Welke Experia Box heb je, een V10, V10a of V12?


Welke Experia Box heb je, een V10, V10a of V12?

V10a


Welke Experia Box heb je, een V10, V10a of V12?

V10a

Laat dat nu de enige zijn die ik niet ken, maar kan je zien wat de "link speed" is van de LAN poort richting die PC?


Welke Experia Box heb je, een V10, V10a of V12?

V10a

Laat dat nu de enige zijn die ik niet ken, maar kan je zien wat de "link speed" is van de LAN poort richting die PC?

Waar kan ik dat controleren?


Ik kom er net achter dat de lampjes in mijn computer oranje zijn bij mijn internetkabel en bij mijn switcher groen, kan dit een oorzaak zijn?


Welke Experia Box heb je, een V10, V10a of V12?

V10a

Laat dat nu de enige zijn die ik niet ken, maar kan je zien wat de "link speed" is van de LAN poort richting die PC?

Waar kan ik dat controleren?

Dat is nu precies wat ik je niet kan vertellen want ik heb nog nooit een V10a in levende lijve gezien. 

Daar komt bij dat KPN ontzettend dom geweest is door het SSL certificaat op.de V10a te laten verlopen waardoor inloggen op de V10a een heikele kwestie is geworden. Dat lukt nu alleen via het incognitovenster van bepaalde browsers.


Ik kom er net achter dat de lampjes in mijn computer oranje zijn bij mijn internetkabel en bij mijn switcher groen, kan dit een oorzaak zijn?

Dat zou kunnen.

Vraag is of de netwerkkaart in jouw computer wel 1Gbps aan kan.


U heeft een Windows 10 pc / laptop? Rechtsonder bij klokje op netwerkicoontje klikken. En vervolgens op Netwerk- en internetinstellingen.

Dan kiezen voor Netwerkeigenschappen weergeven.

Dan ziet u daar de snelheidheid van de poort dan wel verbinding van uw pc of laptop staan.

 


 


Wat is het merk en type van die switch?

Als je die PC rechtstreeks op de V10a aansluit, wat is dan de snelheid van de verbinding op die netwerkkaart?


Wat is het merk en type van die switch?

Als je die PC rechtstreeks op de V10a aansluit, wat is dan de snelheid van de verbinding op die netwerkkaart?

Netgear PlusSwitch ProSAFE GS105E

Vanaf gelijk de muur ook 80/90


Vanaf gelijk de muur ook 80/90

En met een andere netwerkkabel rechtstreeks op de V10a?


Ik heb exact hetzelfde problemen, gisteren niets aan de hand, nu ineens 'traag'.  Zelfde kabels, zelfde V10a. Ook gewoon een 1000/1000 verbinding. Lijkt mij dus dat er iets anders aan de hand is, aangezien twee mensen hetzelfde probleem ineens hebben. Wie weet is het straks of morgen ineens goed maar vind het wel vreemd zo ineens. 

De speedtest blijft ook bij de 85 (up and down) hangen. Terwijl ik een 500/500 verbinding heb en die gisteren dus netjes 496 up en 513 down liet zien in de speedtest app. 

 

Nogmaals er is NIETS veranderd aan mijn situatie, behalve dat het nu zondag is in plaats van zaterdag.