Skip to main content

Goedenavond,

Ik heb een paar weken geleden een KPN pakket aangeschaft met daarin glasvezel en 500 Mbps upload en download. Ook heb ik gevraagd een kabel te trekken van de modem naar mijn computer. Hiertussen hebben ze een switcher gezet. Tot mijn verbazing kwam ik er net achter dat ik evenveel Mbps op mijn computer als op mijn telefoon krijg. (80/90 Mbps). Mijn computer heeft 1Gbps dus moet dit makkelijk aan kunnen maar gaat niet hoger dan 80'90.

Wanneer ik naat mijn router sta geeft hij uiteraard wel 500 Mbps aan, alleen boven niet. Ik denk niet dat dat hoort met een kabel die vanaf de modem naar je computer gaat bij een pakket van 500 Mbps en vervolgens geeft het hetzelfde aan als ik het op mijn telefoon doe boven.

Met vriendelijke groet,

Joey

 

 

Ik heb exact hetzelfde problemen, gisteren niets aan de hand, nu ineens 'traag'.  Zelfde kabels, zelfde V10a. Ook gewoon een 1000/1000 verbinding. Lijkt mij dus dat er iets anders aan de hand is, aangezien twee mensen hetzelfde probleem ineens hebben. Wie weet is het straks of morgen ineens goed maar vind het wel vreemd zo ineens. 

De speedtest blijft ook bij de 85 (up and down) hangen. Terwijl ik een 500/500 verbinding heb en die gisteren dus netjes 496 up en 513 down liet zien in de speedtest app. 

 

Nogmaals er is NIETS veranderd aan mijn situatie, behalve dat het nu zondag is in plaats van zaterdag. 

 

Opgelost, mijn puppy heeft op de kabel zitten kauwen, niet door en door gebeten vandaar dat ik vanuit ging dat mijn kabel nog goed was, kabel beter bekeken en voor de zekerheid maar een stuk eraf geknipt en een nieuw schoentje geplaatst. Nu is het weer 513/530. Ik gok dan ook dat er een kabelbreuk of iets in de kabel is gekomen vanwege het kauwen door mijn puppy. 

Terugdenkend had ik dit natuurlijk meteen moeten bedenken en moeten doen maar de kabel zag er nog heel goed uit, ach, weet ik dat voor de volgende keer (niet dat ik dit nog een keer wil natuurlijk).


Opgelost, mijn puppy heeft op de kabel zitten kauwen, ...

De volgende keer dat een dergelijke melding gemaakt wordt zal ik nog meer "out-of-the-box" gaan denken en de vraag gaan stellen "Heb je een puppy?". :wink:


Beste @JoeyF, welkom! Heb jij een puppy? 😉 Zonder gekheid: sorry voor de late reactie vanuit ons! Hoe staat het er nu voor? Heb je iets gehad aan de hulp van wjb en Nick?

 

@Karoi goed te lezen dat je er zelf achtergekomen bent! Heb je een kauwspeeltje voor 'm gekocht inmiddels?


Monteur is langs geweest en zijn erachter gekomen dat er iets in de nieuwe kabel niet goed zat waardoor er maar 100 Mbps doorheen ging ipv 500 Mbps


Check! Fijn dat de monteur het op heeft kunnen lossen! Bedankt dat je het nog even liet weten 🙂.


Beste @JoeyF, welkom! Heb jij een puppy? 😉 Zonder gekheid: sorry voor de late reactie vanuit ons! Hoe staat het er nu voor? Heb je iets gehad aan de hulp van wjb en Nick?

 

@Karoi goed te lezen dat je er zelf achtergekomen bent! Heb je een kauwspeeltje voor 'm gekocht inmiddels?

Meerdere ;)


Monteur is langs geweest en zijn erachter gekomen dat er iets in de nieuwe kabel niet goed zat waardoor er maar 100 Mbps doorheen ging ipv 500 Mbps

Eigenlijk mijn situatie alleen kwam ik er dus bij toeval achter, maar fijn dat het opgelost is.