Skip to main content

Goede middag allen,

 

Ik heb abonnement KPN alles in een. In een aparte ruimte is de experiabox geplaatst waar ook internet binnenkomt. Vandaar met een kabel naar de tv waar de tv ontvanger is geplaatst. Nu wil ik op drie plaatsen internet ten behoeve van de tv maken via draadloos internet DVS 1200.  Ik heb sinds kort ook zonnepanelen. Ook is er sprake van verschillende 230V ac groepen. 

De DS 1200 is natuurlijk niet echt draadloos want gaat via 230V systeem.  

Mijn vraag is kan ik de bestaande kabel die naar mijn tv gaat handhaven?. of moet deze ook via wcd aansluiting worden aangesloten? want dan heb ik er een centraal nodig en drie decentraal

De nieuw te bestellen tv ontvangers werken dan via wandcontactdoos, Kunnen de ontvangers wellicht ook via wifiworden aangesloten zodat van de zonnepanelen etc geen storing te verwachten is en zo ook het eventuele probleem van verschillende 230V ac groepen word omzeild! en wat zou ik daar dan voor nodig hebben.

 

Ik hoor het graag van het forem.!

 

Groeten,bas van der Horst

 

 

 

 

Hoi @BAS4, welkom terug! Om gelijk tot het punt te komen: ik zou je niet aanraden om in dit geval een draadloze verbindingsset te gebruiken.

Wat uitgebreider: in veel gevallen werkt een draadloze verbindingsset prima. Maar, aangezien jij aangeeft op drie plekken draadloos tv te willen, én je hebt zonnepanelen, én verschillende groepen, zijn er te veel factoren waarmee storing kan ontstaan. Idealiter sluit je alle tv ontvangers bekabeld aan. Als dat geen optie is laat dan de ontvanger die op dit moment bekabeld is aangesloten vooral zo. Als je daar in de buurt meer tv ontvangers (of andere apparaten) wilt aansluiten, schaf dan een switch aan. Je doet dan de kabel vanuit de Experia Box in de switch, en op de switch kun je dan de tv ontvanger(s) en/of overige apparaten aansluiten. Je hebt dan wel kabels, maar dan hoeven die niet allemaal helemaal terug naar de Experia Box. Eventueel kun je dan voor een, of twee (dat is ook het maximale aantal dat we aanraden), overige tv ontvangers wel een draadloze set gebruiken. 

 

Wat betreft aansluiten via wifi. In principe kan het. Als je gebruik maakt van Superwifi kan de tweede daarvan draadloos elders in huis geplaatst worden. Als je verder voldoende bandbreedte hebt kun je daar een tv ontvanger op aansluiten. Echter ondersteunen we dat niet helemaal officieel, dus als je dan problemen zou ervaren met de kwaliteit kunnen we ook alleen maar zeggen ‘sluit het anders aan’.

 


Goede  middag Erik, dank voor je advies. Ik was er inmiddels ook wel achter dat ik de bekabelde tv ontvanger ook bekabeld moest laten zitten. De twee andere tv ontvangers worden niet tegelijk gebruikt.

Dus daar verwacht ik niet al te grote problemen mee. Uiteraard wel met IP over de 230V ac aansluiting.

Ik verwacht, gezien jouw opmerkingen en wat ik inmiddels gelezen heb, dat deze weg vragen om storingen is.!  

Blijft over een wifi verbinding. Dat ga ik ook proberen te realiseren.

 

Bedankt voor je reactie!!

 

m vr gr

 

Bas

 


Hallo allemaal, 

Zoals altijd is de oplossing nabij. Er blijkt in de buurt een ongebruikte kabel te  liggen van de beveiligingsinstallatie.!! Ik heb even gewoon voor de test aan beide zijden een rj45 connector geknepen en de tv ontvanger even neergezet. Het functioneert wel maar af en toe blijven de beelden stilstaan. Dus onbruikbaar. Maar nu twee doosjes bestel bij Planet, Internet verlenger over twee draad. Dus ip erin over tweedraad naar de andere kant en daar weer internet eruit.  Gebruiken we altijd bij ÍP camera s als geen fatsoenlijke kabel beschikbaar is. En…  werkt nog over 200<> 300 meter wat voor mij ruim voldoende is.!!  


Ha, mooie oplossing dan inderdaad :)