Skip to main content
We proberen WiFi verbinding te krijgen met de Nintendo switch maar krijgen de melding dat de instellingen van dit netwerk niet worden ondersteund. Hoe kan ik de beveilingsinstellingen wijzigen zodat er wel verbinding gemaakt kan worden?
Hi Donna, welkom op het forum. Als ik het goed zie ondersteunt de Switch in ieder geval WPA2-PSK(AES) en onze modems dit dus ook. Mag ik vragen welke Experiabox jij hebt hebt? Dan kan ik je op gang helpen met het aanpassen hiervan. Je doet dit in ieder geval in de interface van de Experiabox. Als je voor het eerst inlogt laat je het wachtwoord leeg. Ik hoor graag van je.
Hoi Alex, dank je wel voor je reactie!

ik heb de experia box V8.

Kan je me verder helpen hoe ik de aanpassing kan maken?
Natuurlijk. Ga eerst naar http://192.168.2.254, log daar in. Open je de webinterface voor de eerste keer laat dan het wachtwoord veld leeg, er moet nu een nieuw wachtwoord aangemaakt worden. Of vul het eerder gekozen wachtwoord in.



Gebruik deze link als het niet lukt om in te loggen. Dan wordt je modem gereset naar fabrieksinstellingen en kun je de stappen hierboven herhalen om in te loggen. Als je eenmaal bent ingelogd klik je links in je menu op WLAN en daarna op Security. Daar kies je WPA/WPA2 en daarna Apply. Daarna staat je modem goed ingesteld.
Thanks, het is gelukt!
Fijn om te lezen Donna, graag gedaan uiteraard.