Skip to main content

Bij het in gebruik nemen van de glasvezelverbinding na een verhuizing heeft de monteur mijn voor en achternaam als gebruikersnaam ingesteld, waar ik niet bij was. Dit vind ik niet prettig, dus wil ik dit veranderen. Zojuist heeft KPN mij geholpen met aanpassen. WLAN gereset nu staat ons internetnummer tussen de beschikbare verbindingen maar ook nog de oude verbinding staat in beeld . Toen de wifikastjes gereset. Computer opnieuw opgestart. Maar de internetverbinding met naam blijft nog steeds in beeld. 

KPN heeft geen oplossing. Alleen een monteur langs sturen Weet iemand een oplossing om de internet verbinding met naam en achternaam weg te krijgen?

Hallo @Lils , als je met je v+a.naam bedoelt dat dat nu de WiFi-naam (SSID) is kun je dat zelf eenvoudig in het modem regelen door die naam aan te passen.

Dan even de wifikastjes uitzetten de modem opnieuw opstarten en daarna 1 voor 1 de wifi kastjes, dan moet het weer goed staan.

Welke wifikastjes zijn het de zwarte of de witte ronde?

 

 


He dank je voor je reactie. Wifi: 1 zwart kastje en 2 witte wifikastjes.  Als je internetverbindingen opent zie je beschikbare verbindingen, Daar zijn er nu twee van van ons. 1 met het nummer wat toegekend is en 1 met mijn volledige naam. Aanpassingen heb ik samen met de KPN gedaan in de WLAN sectie en niet bij SSID. Ik zie dat het wifi kastje ipv het groene licht nu een paars licht geeft. Al heb ik wel internet.

 


Bij SSID staat het nummer van de internetverbinding. Daarna zijn de wifikastjes gereset. Maar dat maakte geen verschil. Het enige verschil is dat de wifikastjes nu  paars licht geven ipv het groene licht als eerst.

En er twee internetverbindingen te zien zijn.  Eén met naam en 1 met  internetnummer.

 

 


Hallo @Lils , die witte kastjes, zijn dat ronde of vierkante?

Wacht s.v.p. even de reactie van een moderator af.

Als Telfort klant ben ik niet geheel thuis in die KPN kastjes.

 


Het zijn witte ronde kastjes in het huis en 1 zwart vierkant kastje in het buitenhuisje. Hoe behulpzaam de KPN telefonist ook was, ontde

k net dat de tv het niet meer doet. Geen verbinding


Hallo @Lils , als voorlopige oplossing kun je de tv decoder met een kabel rechtstreeks op het modem aansluiten.

 


Ik heb net contact gehad met de vierde KPN persoon. Zij luisterde goed naar mijn leken uitleg, begreep wat het probleem was en kwam met de oplossing. Hulde! Het veranderen van de SSID naam, zoals de eerste KPN persoon met mij samen deed kan blijkbaar niet. Alles is nu teruggezet naar de fabrieksinstellingen. De witte wifi versterkers moesten daarna weer afzonderlijk gekoppeld worden aan de Experia Box. Alles werkt weer naar behoren. 

JanD heel erg bedankt voor het meedenken. 


Graag gedaan!


Hoi @Lils, welkom op het KPN forum. Fijn om te lezen dat het nu gelukt is via klantenservice, het had wat voeten in de aarde zo te zien maar het is nu werkend. 

Als we via deze weg nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden. We helpen je graag.