Skip to main content

Hoe kan ik mijn draadloze verbindingsset van Telfort koppelen voor de TV met onze experiabox V8.  Lang geleden is deze ingesteld als draadverbinding voor de PC en dat werkt goed. Alleen het omzetten naar TV kan ik niet ontdekken.

Hallo @Rabbit56, welkom bij ons op het forum. Als je de draadloze verbindingsset gebruikt voor internet of tv maakt niet uit. Als de verschillende adapters met elkaar zijn verbonden kan je ze al gebruiken, daarvoor hoef je verder niets om te zetten. Als je een tv-ontvanger aansluit aan de kabel waar eerder de computer zat, werkt dat dan niet?


Ha Jasper,

De kabel van de verbindingsset zit hetzelfde in de Experia box als bij de computer. De andere verbindingsset zit nu in het contact bij de slaapkamer tv. Maar er komt geen signaal binnen.

vandaar dat ik dacht dat er iets gesynchroniseerd moet worden. De tv ontvanger is toch de experia box? Want in het arris hdmi kastje zit geen aansluiting.

Moet ik een in ander contact inpluggen van de experia box?

Ik hoor graag weer van u.

Met vriendelijke groet,

Wim Konijn


De tv-ontvanger is niet de KPN Experia Box. Met de tv-ontvanger bedoelen wij het Arris kastje met de witte afstandsbediening. Aan de achterkant van dit kastje waar ook de HDMI kabel en stroomkabel zitten is er een poortje waar een netwerkkabel ingaat. Hoe je de Arris dient aan te sluiten kun je op onze website vinden. 


Bedankt voor alle hulp en advies. Het is mij toch niet gelukt om met de verbinding set de tv aan te sluiten.

Nu ben ik maar voor een Chromecast gegaan en dan met KPN-ITV moet zeker lukken.

Met vriendelijke groet,

Wim Konijn


Op die manier is tv kijken ook mogelijk inderdaad, gelukkig. Toch vraag ik me nog af wat er met de draadloze verbindingsset aan de hand is, welke lampjes branden daarom als je die aangesloten hebt? En is er eventueel een mogelijkheid om de ontvanger met een directe kabel aan te sluiten?


Ha Jasper,

Het spijt me, maar ik heb alles al weet weggehaald. 
Nu gebruik ik de verbindingsset als ik een digitale cursus volg of met Zoom e.d.

Dan komt de set ook goed van pas.

 

 Met vriendelijke groet,

wim konijn


Daarvoor hoef je geen excuses aan te bieden hoor @Rabbit56 :wink:  Het belangrijkste is dat jij tv kunt kijken, en dat kan je op deze manier. Mocht je de set toch nog voor de tv willen gebruiken kunnen we altijd nog met je meekijken, op dit moment voldoet het zoals je het nu hebt aangesloten ook goed. Mochten we nog iets voor je kunnen doen (met dit of iets anders), je weet ons te vinden :slight_smile: