Skip to main content

Goeiendag Allemaal,

Kan iemand me hiermee helpen aub. Heb dus een Kpn wanddoos in de woonkamer alles netjes aangesloten en niks doet het nou kastje opengemaakt zie ik dit kan iemand me helpen wat waar moet aub..

 

 

Meestal afhankelijk van hoe het is aangelegd in je woning zit het signaal op rood en blauw. Dus knip eerst de koper draden netjes af omdat de mantel er afgestript is tot aan de mantel (plastic). Bij de cijfers 2-3-4-5 kan je de zwarte kapjes voorzichtig naar voren schuiven/ naar je toe, Aan de bovenkant zoals het nu is zit het op de kop nl. Rood boven ih gaatje van nr 3 duwen en blauw in nr 4. Allebeide helemaal naar beneden drukken en het klepje weer dicht drukken. Hopelijk is het een beetje duidelijk 


Hier vragen we even een monteur bij. Ik denk overigens rood en blauw. @Ik_Combineer ?


Met alleen deze foto kan ik weinig, dit is een telefoon doosje gevoed vanuit een binnen geleiding. Dus je moet aansluiten hoe ook het ISRA is aangesloten. Verder is het niet nodig (lees storingveroorzaker) wanneer je de draden stript. De draden moeten met isolatie in deze printplaat en daarna zet je ze vast door de chip dicht te drukken. 
 

De combinaties die je kan proberen;

rood/blauw - oranje/wit - oranje/oranje - groen/groen.

De plekjes op het Isra zijn positie 3 en 4 welke een aderpaar samen maken. Je kan het proberen maar eigenlijk zou je bij het ISRA in de meterkast (waarschijnlijk een lasdop) even moeten kijken hoe hij daar is aangesloten.


Hoi @Cara01 . Heb je de winnende combinatie al gevonden?


Hoi @Erwin_ Nee helaas alle combinaties geprobeerd zonder resultaat. Het rare is ook dat we geen ISRA hebben niet in de meterkast of kelder of uberhaupt iets in het gebouw de kabels gaan gewoon rechtsstreek de grond in. Ook bij de buren gevraagd die weten het ook niet. we moeten maar wachten op de monteur.. bedankt allemaal voor de moeite..

Groetjes


Hoi @Erwin_ Nee helaas alle combinaties geprobeerd zonder resultaat. Het rare is ook dat we geen ISRA hebben niet in de meterkast of kelder of uberhaupt iets in het gebouw de kabels gaan gewoon rechtsstreek de grond in. Ook bij de buren gevraagd die weten het ook niet. we moeten maar wachten op de monteur.. bedankt allemaal voor de moeite..

Groetjes

Heb je die monteur al aangevraagd, @Cara01 ? (zo niet, wil ik je daar wel bij helpen)


@Erwin_ alle hulp is nog steeds welkom hoor monteur staat al 4 weken ingepland had niet afgezegd voor het geval dat..


Ik wil graag even meekijken. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?


Hoi @Erwin_ net een belletje gehad dat dr zo een monteur komt nou ik hartstikke blij natuurlijk. K zal hier wel even delen hoe of wat die heeft gedaan mischien handig voor de volgende slachtoffer dan :)) wel hartstikke bedankt voor je hulp


Hoi @Erwin_ net een belletje gehad dat dr zo een monteur komt nou ik hartstikke blij natuurlijk. K zal hier wel even delen hoe of wat die heeft gedaan mischien handig voor de volgende slachtoffer dan :)) wel hartstikke bedankt voor je hulp

Hoe is het afgelopen?