Skip to main content

Ik heb jarenlang gebruik gemaakt van de TV poort op het modem en die via een powerline richting de tv en computer laten lopen. 

Dit werkte redelijk goed met de netgear switch.

 

 

Nu heb ik een andere samenstelling in mijn huis en is het gebruik van de netgear switch niet meer mogelijk. In de meterkast passen helaas geen twee powerlines voor twee verschillende netwerken (tv en internet gescheiden).

Is het mogelijk om via de tv poort van de router, deze te verbinden met een powerline adapter en dan op twee verschillende locaties een powerline adapter (nummer twee en dan een bijgekochte nummer drie) te plaatsen?

Of gaat dit te veel storen?

Welkom op het forum @Jonathan86. Je wil dus de powerline adapters gaan gebruiken voor zowel internet als televisie? Ik kan niet ontkennen dat ze voor problemen kunnen zorgen. Met name bij interactieve televisie valt dat gelijk op. Aan de andere kant kan het ook vlekkeloos werken. Dat hangt allemaal van je netwerk af.


...en het soort powerlines wat wordt ingezet.  Powerlines met meerdere poort aansluitingen (en extra extenders) heb je zowel van Devolo als van TP-Link. Die men zowel voor een TV-ontvanger als internet kan inzetten. Ze moeten dan wel “IGMP Snooping” ondersteunen.

Heb laats geïnformeerd bij de support van Devolo waaraan hun nieuwe serie “Magic 1/2” aan voldoen, omdat ik in technische specificaties niets over “IGMP Snooping” terug kan vinden.
Ze voldoen er evengoed wel aan, en die functie is standaard actief.

Zijn alleen prijzige adapters van Devolo.  Uiteindelijk besloten < deze set van TP-Link >

Hoewel het nu niet wordt ingezet met TV, voldoet die set wel aan IGMP Snooping (PDF specs).
Eerder bij Telfort zijn daar ook positieve berichten over teruggekomen.