Skip to main content

Goedemorgen. Is hier ooit een oplossing voor gekomen? Ik ervaar namelijk dezelfde symptomen en zie dezelfde drops & errors op beide wlan connecties. Modem herstarten meerdere malen gedaan. Zelfs eens gereset. 

 

Admin: eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

Hoi @MrSmit01, dat is natuurlijk niet goed. Zeker als het na een reset hetzelfde blijft. 

Kun je een gelijk screenshot plaatsen als in het originele topic. Eens kijken of we daar gekke dingen in zien. 
En mocht je glasvezel hebben, heb je het glasvezelkastje ook al eens stroomloos gehad voor minimaal 2 minuten?


@Bart_Z  Goedemorgen! 

 

Ik moet even verduidelijken dat de drops plaatsvinden op Wifi. Bekabelde verbinding gaat prima. Om dan het glasvezelkastje stroomloos te maken, lijkt me niet relevant. 

 

 

Ik heb 3 ExperiaWifi's en een Box12. Geheel random ondervinden de apparaten connectie problemen via Wifi. Dit kan zowel een Iphone, HEOS speaker etc. zijn. 

 

Zoals aangegeven heb ik al meerdere keren het modem herstart en zelfs gereset. Bij het resetten van het modem ook de ExperiaWifi's gereset.  

Ik moet zeggen dat de Box12 de boosdoener lijkt te zijn. Apparaten die hiermee verbonden zijn via Wifi hebben het meeste last. 


Aha, de Box 12 en de Experia Wifi werken niet samen in het wifi netwerk. Als je nou de wifi op de Box12 eens uitzet en het wifi netwerk enkel via de Experia Wifi's laat lopen. Hoe gaat het dan?

En anders kun je nog eens de wifi manager doorlopen. Daarmee kun je de wifi optimaliseren. 


Aha, de Box 12 en de Experia Wifi werken niet samen in het wifi netwerk.

 

Weet je dit zeker Bart? Want volgens mij is het vanaf de update SGEJ10000528 zo dat de Box12 automatisch master word, en je vanaf deze update de experiawifi's ook niet meer apart via eigen interface kan beheren. Ik heb nu de Wifi op de Box12 uitgezet door middel van de knop aan de zijkant. Positief is dat de ExperiaWifi's wel signaal blijven uitzenden. negatief is dat ik nu de Wifi netwerken niet meer kan beheren, want in de box12 interface staat WiFi nu uit. Ga ik naar de interface van 1 van de ExperiaWifi's dan word ik automatisch gerouteerd naar de Box12. 

 

 

De Wifi manager had ik al meerdere malen doorlopen, maar bood geen oplossing. 


Je hebt helemaal gelijk. Ik was het even kwijt. De Box 12 wordt inderdaad de master. Dus je kan de wifi weer aanzetten. 

Alleen hoe kan je het dan verbeteren?

Hoe ver staan de Experia Wifi's uit elkaar?

Welke apparaten zitten er allemaal in het netwerk? Kun je daar wat meer over vertellen. 
Ervaar je de problemen op alle apparaten? Of slechts enkele?


De Box12 staat bij binnenkomst glasvezel in de keuken. De eerste ExperiaWifi staat +/- 7,5 meter verderop op de begande grond.  De tweede ExperiaWifi staat op de eerste verdieping en de derde ExperiaWifi hangt in de overkapping (+/- 25 meter verderop). Allen zijn ze aangesloten met CAT7 bekabeling op een 24 Poorts managed switch van TPLink. waarbij er 1 utp kabel naar de Box12 gaat. Er zijn 3 Iphones, meerdere IoT apparaten (verlichting, deurbel etc. ) 3 Ipads en een Heos speaker op WiFi aangesloten. Pc's, TV kastjes en soundbars, PS4 etc. etc.  zijn allemaal bekabeld aangesloten. 

 

ik heb vanmorgen de Wifi op de box12 weer aangezet. 

 


Hoe gaat het nu?

Wat voor kabel zit er van modem naar de switch? Is dat wel een Cat5e?

En heb je al eens apparaten losgekoppeld? En dan een voor een weer toevoegen met ruime tussenpozen weer toevoegen. Is er dan een apparaat waar er storing gaat optreden?


Het gaat tot nu redelijk. Ik heb nog geen tijd gehad om alle apparaten apart toe te voegen. Zal dit binnenkort eens proberen. 

kabel van modem naar switch is CAT6


Ik ben heel benieuwd of je een apparaat tegenkomt die stoort.


Reageer