Skip to main content

Hallo, 

ik ben net verhuisd en ik heb mijn Experia V10 modem meegenomen. In het nieuwe huis heb ik alleen een oude PTT doos gevonden. Ik heb een kabel met rj11 aansluiting gemaakt en probeer het modem aan te sluiten. Het werkt gewoon niet. 

Wat doe ik

verkeerd? Heeft iemand tips? (zie foto's).

Met vriendelijke groeten, 

David 

Hallo @DavidDreef 

Aansluiten op rood/blauw van de KPN buitenkabel is de juiste aanpak om mee te beginnen. Heb je de rj-11 plug zelf aangeknepen? Zitten rood en blauw dan op de twee middelste contacten?

Niet onbelangrijk: heeft KPN jouw aansluiting op deze nieuwe locatie al gereed gemeld?


Beste Ruud,

 

Bedankt voor jouw reactie!

Volgens KPN alles is geregeld. Ik heb inderdaad de kabel zelf aangeknepen en volgens mij zit alles goed. Ik heb ook met de kabel van de oude bewoners geprobeerd en dat werkt ook niet.

Ik had in mijn oude huis glasvezel en hier niet. Kan dat zijn? Dat het modem anders is geconfigureerd of zo? 

 

Groeten, 

David 


Ik had in mijn oude huis glasvezel en hier niet. Kan dat zijn? Dat het modem anders is geconfigureerd of zo? 

Niet dat ik weet, de  manier van aansluiten (via DSL of WAN poort) regelt dat volgens mij. Je zou de Experia Box een “factory reset” kunnen geven (via het reset gaatje naast de aan/uit schakelaar). Ben je wel eventuele eigen instellingen kwijt.


Ik heb ook een factory reset gedaan. Maar het helpt ook niet. Ik had een monteur geregeld maar nu met de coronavirus komt niemand thuis. We moeten vanuit thuis werken en het noodpakket is daarvoor niet voldoende.

Ik krijg wel een rood licht bij services... 

Hopeloos... :disappointed_relieved: ​​​​​​Maar bedankt voor de tips! 

Groeten, 

David

 


Dan houdt het voor mij ook op, de experia box krijgt duidelijk geen verbinding. Je kan KPN (nog?) een keer bellen 0800 0402 om e.e.a. door te lopen. Of anders hier wachten op een KPN moderator, maar gezien de omstandigheden/drukte kan dat wel even duren.


Je had last van muizen zo te zien :smile:


Je kunt oranje / wit nog even proberen...


Hi @DavidDreef, als je een glasvezel aansluiting gewend bent is deze antieke situatie even schrikken denk ik :sweat_smile:  

Zodra er een signaal binnenkomt op je Experia Box, gaat het lampje van L1 of L2 branden bij de DSL ingang. Als daar nu nog steeds geen lampje brandt, haalt je modem niks binnen. Dat kan meerdere oorzaken hebben. 

  • Het kan zijn dat de door jou gemaakte kabel/stekkertje toch niet helemaal goed is, maar je gaf aan dat je ook een andere kabel hebt geprobeerd? Zal daar nog een ‘fabrieksstekkertje’ aan? 
  • Heb je het oranje/wit aderpaar al geprobeerd? Wij leveren in eerste instantie over rood/blauw, maar als daar iets mee aan de hand is schakelen we over naar de reserve ader.
  • Het kan ook zijn, dat het aansluitpunt van KPN niet helemaal goed is, dit is niet door jouzelf te controleren en ook niet door mij vanaf afstand, Als dit het geval is, moeten we toch een monteur ter plaatse zien te krijgen! Top dat je direct je profiel aan hebt gevuld, ik kan zien dat je hier al meerdere malen contact over hebt gehad en dat je nog niet terug bent gebeld door ons. Inmiddels hebben we onze werkwijze aangepast, als je nu weer belt met 0800 0402, kan je worden doorverbonden naar een monteur (tussen 08:00 en 17:00) Ik wil je aanraden om dit sowieso te doen, zodat die monteur samen met jou kan kijken naar wat er precies gaande is!

Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat het gelukt is! Als je toch nog vragen hebt, trek dan vooral weer aan de bel :slight_smile: