Skip to main content

Hallo, ik heb wat problemen met mijn TV, HD deed het ineens niet meer, kijk nu SD. Ik ben aan het onderzoeken waarom de DSL kabel blijkbaar achteruit gegaan is. Punt is, dat de DSL aansluiting via een box loopt. Ik wil de DSL kabel direct op het Experia modem aansluiten, om zo contactmoeilijkheden te voorkomen. Het gaat er dus om welke plug, en de nummers en kleuren van de draden.

Kijk, iedereen adviseert een kabeltje van een meter, maar wat moet je daarmee als de huizen zo'n 20 meter van elkaar staan, en de bedrading dus samen met elektra gas water en riool in dezelfde sleuf van 50 meter aangelegd zijn. Hèhè.

Moeilijk hè.

U zegt dat da een utp kabel is. Gebruik hem dan gewoon als LAN kabel en zet de Experiabox bij het ISRA punt. Waarom wilt u dat niet?


Kijk, iedereen adviseert een kabeltje van een meter, maar wat moet je daarmee als de huizen zo'n 20 meter van elkaar staan, en de bedrading dus samen met elektra gas water en riool in dezelfde sleuf van 50 meter aangelegd zijn. Hèhè.

Moeilijk hè.

U zegt dat da een utp kabel is. Gebruik hem dan gewoon als LAN kabel en zet de Experiabox bij het ISRA punt. Waarom wilt u dat niet?

Omdat dat isra punt bij de buren zit! Ik hou er nu echt mee op. Niemand leest er hier goed!!!!!!

 


@RyanR 

Je kan een KPN aansluiting in de zorgwoning aanvragen. Dat gaat flink wat kosten maar dan zijn je problemen ook opgelost.


Tja, speedtest.. Gisteren 50 nu 40, en dat is dan net te laag voor HD TV. Maar waar ligt het dan aan?

 

Niet zo vlug de bovenmeester uithangen, mijne heren!

 

 

 

 

Even voor de duidelijkheid, je hebt niet een 40 a 50mb verbinding maar een 7mb (aangevuld met 4g buitengebied), zoals in je andere topic te lezen is. Wel handig om het verhaal compleet en kloppend hebben. Zoals ik daar ook al zei, 7mb is te weinig om foutloos hd te kijken. Knap dat het gewerkt heeft maar het zou nu niet meer verkocht worden. 


Omdat dat isra punt bij de buren zit!

Begrijp ik het nu goed dat u eigenlijk helemaal geen toegang heeft tot het origele ISRA punt? En dat u daar niet de Experiabox kunt plaatsen omdat dat bij andere mensen in huis is? Dat is dan nu voor het eerst dat u dit verteld. 


Even voor de duidelijkheid, je hebt niet een 40 a 50mb verbinding maar een 7mb (aangevuld met 4g buitengebied), zoals in je andere topic te lezen is. 

Ik lees in dat topic niet dat @RyanR een verbinding van 7Mbps heeft maar dat kan aan mij liggen. :thinking:

De buren zijn familie, dus hup die Experia Box even naar de buren en problem solved.

@RyanR, Mijn oprechte advies: Plaats die Experia Box in de meterkast bij de buren (familie) en gebruik die cat 5e kabel als LAN netwerkkabel. Het issue zal dan zeer zeker verholpen zijn.


Even voor de duidelijkheid, je hebt niet een 40 a 50mb verbinding maar een 7mb (aangevuld met 4g buitengebied), zoals in je andere topic te lezen is. 

Ik lees in dat topic niet dat @RyanR een verbinding van 7Mbps heeft maar dat kan aan mij liggen. :thinking:

De buren zijn familie, dus hup die Experia Box even naar de buren en problem solved.

@RyanR, Mijn oprechte advies: Plaats die Experia Box in de meterkast bij de buren (familie) en gebruik die cat 5e kabel als LAN netwerkkabel. Het issue zal dan zeer zeker verholpen zijn.

 

 

"Beste antwoord door Marcia_

Bedankt! Ik zie inderdaad dat je nu op SD staat. Als ik een lijnmeting doe, dan haal je nog geen 7 Mbit/s. Dat is echt te weinig om stabiel HD te kunnen halen. Waarom het eerder wel goed gewerkt heeft, kan ik niet verklaren.. Ik ben bang dat je 't hiermee moet doen!"


Tja, die test was 3 maanden geleden. Gisteravond deed HDTV het wel weer. Sinds vanochtend niet meer.

Ik heb het idee dat ik belazerd wordt.  Als ik die Experiabox bij mijn dochter neer plant, moet ik ook weer een router bij gaan plaatsen, om TV te gaan kijken, Terwijl we eigenlijk maar een paar kanalen kijken.. Liefst in HD, Arte bij voorbeeld. 🙂 Wederom is het blijkbaar een probleem van KPN dat ons huisnummer niet in hun database zit, anders kon er bij ons dus blijkbaar wel een isra aansluiting gemaakt worden. 

Internet doet het verder goed. Het enige probleem is dat het blijkbaar met de huidige superieure (sarcasme)  techniek niet mogelijk is om TV te kijken, terwijl de meeste kanalen toch al bagger zijn.

Wij danken u verder.  Dit is een gebed zonder einde. Triomf der Techniek!


Als ik die Experiabox bij mijn dochter neer plant, moet ik ook weer een router bij gaan plaatsen, om TV te gaan kijken,

Nee, dat is nergens voor nodig, je kunt die TV gewoon op die cat 5e kabel aansluiten. Je wilt waarschijnlijk ook wifi in de zorgwoning hebben en daarvoor zou je een Experia WiFi kunnen gebruiken.

Je hoeft me natuurlijk niet te geloven, maar als je dit issue wilt tackelen dan is er maar één oplossing: Experia Box naar de meterkast van jouw dochter en de cat 5e kabel als LAN netwerkkabel gebruiken.


Dit is gewoon wat het is, op het oude kopernetwerk. Als er niet meer in zit dan die 7mb, dan is dat zo.  Glasvezel is de toekomst en oplossing.

 

Zijn het volgens het kadaster 2 verschillende huisnummers?

Evt eigen invoerkabel aanvragen via mijnaansluiting.nl 

 


Ja, allemaal leuk an aardig.. Een hoop bla bla.. Het gaat er om, dat ik het vreemd vind, dat HD TV er minstens 5 jaar gewoon is, en dan niet meer. Vervolgens ontdek it een zwakke plek, van een plug die niet goed aangeknepen was, en vervolgens had ik weer HD TV, en een dag later alweer niet. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat KPN de zaak belazert. Heel deze draad staat vol raadgevingen die helemaal nergens op slaan. Het komt er gewoon op neer, dat KPN de zaak mooier voor stelt dan het is. In feite krijg je stoep garantie. Tot aan het kastje vlak bij de weg, maar verder zoek je het zelf maar uit.

Ben maar niet bang, ik zoek wel een andere provider.


Ben maar niet bang, ik zoek wel een andere provider.

Dat zal helemaal niets veranderen aan de situatie immers het is en blijft precies dezelfde aansluiting, daar verandert helemaal niets aan.

En elke provider zal je aangeven dat de afstand tussen modem en ISRA punt niet meer dan zo'n 1,5 meter moet zijn.

Nogmaals, als je een oplossing wil dan plaats je de Experia Box bij het ISRA punt in de meterkast van het huis van jouw dochter bij en gebruik je die UTP netwerkkabel naar jouw eigen woning om een switch en wifi accesspoint aan te sluiten.


Dat is geen oplossing. Dat zei ik al. Waar bemoei je je trouwens mee?


Waarom is dat geen oplossing?


Als de snelheid in uw woning maar 7 mbit is, dan zal een andere provider waarschijnlijk ook geen HD leveren. Het is de vraag of ze überhaupt tv willen leveren. 

Als je nu een nieuw abonnement aan zou vragen bij KPN, dan krijg je misschien ook geen tv. Er is een minimale snelheid nodig. Ik dacht dat da 12 mbit was...


Als de snelheid in uw woning maar 7 mbit is, dan zal een andere provider waarschijnlijk ook geen HD leveren. 

En ik heb het vermoeden dat die 50 meter tussen het ISRA punt en de woning de boosdoener is die ervoor zorgt dat die snelheid zo laag is.

Vandaar mijn advies om de Experia Box direct bij het ISRA punt te plaatsen.


KPN levert niet voor niets standaard een DSL-kabel mee die slechts 1 ½ meter lang is. Met (veel) langere kabels zeer grote kans op signaalverlies, vooral als de kabel niet aan de vereiste kwaliteit voldoet.

Ronde kabel, afgeschermd.

 

Â