Skip to main content
Sinds enige tijd is op mijn experia box v10a de dsl link status down. Ik heb een glasvezel abbo.

Ook wil mijn Enphase envoy lcd (zonnepanelen) geen verbinding meer maken met het internet,heeft dit iets met elkaar te maken?



mvg. Vital
Hoi Vital. Welkom op het forum! Als de rest van je diensten het doen is dat verder niet het probleem. Die zonnepanelen zijn draadloos verbonden? Of via een kabel? Als het draadloos is kan het zijn dat ze opnieuw gekoppeld moeten worden. Is je modem misschien recentelijk vervangen?
Zonnepanelen is bekabelde en het heeft altijd gewerkt met deze modem. Modem is niet vervangen. Heb via de service tool een harde reset laten uitvoeren maar dat werkt ook niet,alle instellingen blijven behouden.
dit heeft niks te maken met adsl of glasvezel

hier zit een probleem met de verbinding van zonnepanelen naar de experiabox

ik ken het systeem niet maar hoe staat het in de zonnepanelen kast ingesteld static ip of dhcp

kun je deze kast resetten

je kunt in de experiabox ook terug vinden wat er verbonden is 192.168.2.254

of windows prog. Advanced IP Scanner

of android fing app

helaas is het op afstand moeilijk in te schatten wat er aan de hand is

wat heb je allemaal al geprobeerd
Heb heb de zonnepanelen monitor ook al gereset deze heeft standaard dhcp. De Experiaboxherkent de zonnepanelen monitor wel geeft hem ook een IP adres maar er wordt voor de rest geen verbinding gemaakt.

Ik Ik kan op dit moment ook niet meer in de Experiabox komen heb hem een harde reset gegeven Hij heeft de oude instellingen nog steeds bewaard maar herkent het wachtwoord niet meer
@Vital Heb je al weer toegang tot de experiabox?
Nee, na contact klanten service kan ik er nog steeds niet inkomen, via de klanten service ook een reset uitgevoerd, je ziet dan voor 20 seconde de originele ssid en dan springt die weer terug naar zijn oude instellingen.ook met een leeg admin wachtwoord kom ik niet in een scherm waar je een nieuwe kunt aanvragen. Is er geen mogelijk heid zodat de experiabox zijn oude instellingen niet ophaald?
Heel merkwaardig dat je er niet in kan. Ik wil graag even meekijken.

Kun je je profiel aanvullen met gegevens en mij een seintje geven?
Beste Erwin, heb de gegevens ingevuld, alvast bedankt voor de hulp.
Beste Erwin, heb de gegevens ingevuld, alvast bedankt voor de hulp.Heel merkwaardig dat je er niet in kan. Ik wil graag even meekijken.

Kun je je profiel aanvullen met gegevens en mij een seintje geven?


Ingevuld hoor
V0a heeft geen leeg admin wachtwoord na reset. Maar het wachtwoord staat achter de modem. Let op dat er 1 speciale teken bij zit, ook zijn de letters hoofdletter gevoelig.
Bedankt voor je reactie maar dat was al bekend hoor. Het probleem is dat als je hem een harde reset geeft zijn oude instellingen weer ophaalt van de server en daar geef je hem geen harde reset voor. Mijn oude wachtwoord word niet meer herkent.
Hoi @Vital . Leuk je even gesproken te hebben.

We schieten al een stuk op als jij weer in je experiabox kan. Dat lijkt niet te lukken met je huidige v10a. Waarom? Ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar een omruil lijkt me nu het meest praktisch. Dat is me zojuist gelukt en je krijgt hiervan een SMS met logistieke gegevens. Mocht je die niet gehad hebben, laat het mij weten!

Zodra je die nieuwe hebt, ben ik benieuwd of het weer lukt om in te loggen. Let me know! 🙂
Bedankt voor de service, en ik hou je op de hoogte. 😁
Beste Erwin,

Zojuist de nieuwe v10a geïnstalleerd en weer precies hetzelfde geeft voor een halve minuut de nieuwe ssid aan en daarna komt de oude ssid weer terug plus de oude instellingen,kan dus weer niet in de web interface komen. hoop snel van je te horen voor een andere oplossing.



Groet Vital
kan dus weer niet in de web interface komen.

Dat de oude SSID teruggeplaatst wordt op de Experia Box is een gratis "service" van KPN zodat al je mobiele apparaten direct weer verbinding kunnen maken zonder opnieuw ingesteld te moeten worden.

Dit staat echter los van de inloggen in de webinterface. De inloggegevens daarvoor staan achter dat kaartje aan de achterzijde van de V10A.
Dat weet ik, maar dat werkt ook niet.
Wat gebeurt er dan en welke foutmelding krijg je?

Kan je ook eens een screenshot plaatsen van die inlog op de V10A.
Bij deze, internet valt nu ook constant weg.


Vaste telefoon werkt ook niet meer
En het wachtwoord dat je intikt is niet het wachtwoord dat je voor wifi gebruikt, maar het wachtwoord dat achter dat uitschuifkaartje op een stickertje aan de achterzijde van de Experia Box staat.



Als je overigens nog jouw oude Experia Box hebt en dat is een V7, V8, V9 of V10 (zonder A), plaats die dan terug en wacht met die V10A totdat KPN een firmware heeft uitgebracht voor de V10A zodat dat ding eens normaal gaat werken. Er zijn ondertussen zo ontzettend veel negatieve berichten over de V10A op dit forum te vinden dat ik eigenlijk maar één conclusie kan trekken. Zo lang mogelijk buiten de deur houden dat ding.
"En het wachtwoord dat je intikt is niet het wachtwoord dat je voor wifi gebruikt, maar het wachtwoord dat achter dat uitschuifkaartje op een stickertje aan de achterzijde van de Experia Box staat."



Dat is bekend hoor niks werkt en heb alles geprobeerd, ook qua wachtwoorden.
Da's allemaal niet best. Er zit een weekend tussen. Hoe is nu met je signaal? Soms heeft het modem even de tijd nodig om een paar updates te halen en kan dat de verklaring zijn voor je wegvallende internet. Waarom jij niet in je webinterface kan is me nog steeds een raadsel.

Ik lees graag van je hoe de stand van zaken nu is en ik ga uiteraard m'n best doen om dit samen met jou op te lossen!
Heb op dit moment wel wifi maar weer geen internet via de bekabeling,telefoon werkt weer.Gisteren viel constant de wifi uit maar dat is nu een stuk stabieler.Kan nog steeds niet via de web interface in de modem komen. De oude instellingen worden weer opgehaald via de server dus een harde reset heeft nog steeds geen zin.
En die bekabelde verbinding: Wat geeft de pc of laptop aan? Een rood kruisje? Of geen ip? Ik begrijp dat itv het wel goed doet?
Bekabeld werkte zojuist weer, tv deed het gisteren niet goed beeld bleef hangen, doet het nu ook weer goed. Op de pc werd er een geel driehoekje getoond, gaf meldingen dat de DNS niet gevonden werd en dat ik de modem en router stroomloos moest maken. Nu werkt alles weer behalve de web interface.