Skip to main content
Afgelopen vrijdag dubbele betaling factuur gedaan via Ideal. IDEAL gaf na afronding betaling via link in mail Kpn aan, dat er een storing was en ik de transactie opnieuw moest doen na 6 minuten. Dit ook opnieuw gedaan na 6 minuten. Is zichtbaar uiteraard in mijn bankoverzicht afschrijvingen. Echter na telefonisch contact met klantenservice Kpn is er bij Kpn maar 1 betaalde factuur te zien. Dan begint de ellende: dame klantenservice adviseert me naar de bank te gaan met screenshots van de overgemaakte 2 facturen en om hulp te vragen. Abn amro zegt , dat Kpn het dubbel afgeschreven factuurbedrag moet terugstorten . Kpn weer gebeld en wordt er gezegd, dat ik maandag na 9.00 uur terug kan bellen en kan vragen doorverbonden te worden met afdeling collections. De dame aan de telefoon van de klantenservice wilt me niet doorverbinden, want dat hoeft niet. Ze had nagevraagd bij haar leidinggevende: die zegt dat ik het gewoon moet afwachten en het bedrag over 14 dagen wordt teruggestort. Dat het nu eenmaal zo werkt in " het systeem". Dat ze maar 1 betaalde factuur kan zien. Verder blijft ze herhalen, dat ik moet afwachten en ze mij NIET gaat doorverbinden met de betreffende afdeling. Als ik gister een aantal uur later weer bel met klantenservice Kpn, vertelt mij een dame, dat ze bij mijn naam de notitie heeft staan, dat ze mij niet doorverbind met betreffende afdeling, dat ze kan zeggen dat ik moet afwachten en het dubbele afgeschreven bedrag over 14 dagen teruggestort zal krijgen. Ook krijg ik geen mail adres om mijn vraag/ kwestie te mailen.

Kortom: afwachten zal ik en verder niets.

Nee: dit is niet klantvriendelijk. Het bedrag is 2 keer via i deal overgemaakt vrijdag. Ook Abn Amro zegt me, dat het onmogelijk is, dat er 67, 50 euro ergens in de lucht zweeft. Dat het heus mogelijk is, dat Kpn het teveel betaalde bedrag netjes en snel aan mij terugstort. Ik verwacht een redelijke en snelle afhandeling en zou graag mijn teveel betaalde geld deze week nog teruggestort zien??



*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt
Zodra jij via ideal een achterstallige rekening betaald. Dan wordt dit vaak gekoppeld aan de oudst openstaande factuur. Wanneer dit dubbel gebeurd, dan is de 2e betaling een soort van 'zwevend' binnengekomen onder jou gegevens. Is inderdaad niet te herleiden waar dat 2e bedrag op dat moment is, totdat 'het systeem' ziet dat er teveel is betaald. Vervolgens wordt er een transactie klaargezet om het teveel betaalde saldo aan te bieden als excasso richting de klant, dit kan inderdaad tot 14 dagen duren. Leuk toch die automatisering 🙂



Zo werkt het iig bij mij op kantoor, ik werk niet bij kpn. Maar ik zal er niet ver vandaan zitten. Dit kan iedere goede klantenservice medewerker prima inzien en vertellen lijkt me,...
Beste @Wcrol123, welkom! De uitleg van Jeroen klopt helemaal. Wij als klantenservice zien niet dat er een 'extra' betaling is. Wij hebben alleen inzicht in de facturen en of deze betaald zijn. De afdeling Collections kan ook het teveel betaalde bedrag zien. De reden waarom mijn collega's, en ik ook, niet bellen met de afdeling Collections is dat we weten dat de betaling bij ons ligt. Jij geeft immers zelf al aan dat je dubbel hebt betaald. En op het moment dat er een dubbele betaling is gedaan, zal het systeem deze inderdaad binnen uiterlijk 14 dagen terugbetalen. We kunnen dit proces helaas niet bespoedigen. Je zult dat dus even af moeten wachten. Mocht ik nog iets anders voor je kunnen doen, hoor ik het graag.