Skip to main content
Antwoord

Duidelijkheid gewenst over aansluiting op glasvezel netwerk

• February 12, 2025
  • 1 reactie
  • 98 keer bekeken

Aansluiting op glasvezelnetwerk en status hiervan is mij geheel onduidelijk.

Sinds oktober ligt er een kabel voor het huis en stond de status voor verwachte aansluiting op maart-april 2025.  Als ik bij netwerk.nl ga kijken staat er al minstens 5 weken dit bericht:

Nog geen enkel bericht gehaad maar op zich oke het is nog geen maart april.

Verleden week stond echter bij status van de bestelling aansluitdatum verwacht december 2025 januari 2026!! de laatste dagen is dit veranderd in “Oeps er gaat iets mis”probeer het later nog maar een keer.

Alk ik een nieuwe aanvraag doe dn krijg ik onderstaand bericht.

Wat is nu de werkelijkheid?

Jan

Beste antwoord door Erik van KPN

Kan allebei, ​@Lampie. Goed dat je de vraag stelt.

De eerste indicatie is die van de netwerkafdeling. Zij zijn degenen die ervoor zorgen dat je aansluiting er komt. En hun planning is op dit moment leidend.

De tweede indicatie is die van onze (KPN de internetprovider) beschikbaarheidsdatabase. Die database wordt gevoed met informatie die wij krijgen vanuit de netwerkafdeling. Maar er kan vertraging zitten tussen als netwerk bij hun iets aanpast en doet waardoor de tijdslijn verandert, en het moment dat dit aan ons wordt doorgegeven. Kan ook zijn dat er wat extra tijd is ingebouwd aan onze kant voor de zekerheid. 

Voor nu zou ik uitgaan van wat netwerk aangeeft. En dan verwacht ik wel dat je ook op relatief korte termijn bericht gaat krijgen. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 15, 2025

Kan allebei, ​@Lampie. Goed dat je de vraag stelt.

De eerste indicatie is die van de netwerkafdeling. Zij zijn degenen die ervoor zorgen dat je aansluiting er komt. En hun planning is op dit moment leidend.

De tweede indicatie is die van onze (KPN de internetprovider) beschikbaarheidsdatabase. Die database wordt gevoed met informatie die wij krijgen vanuit de netwerkafdeling. Maar er kan vertraging zitten tussen als netwerk bij hun iets aanpast en doet waardoor de tijdslijn verandert, en het moment dat dit aan ons wordt doorgegeven. Kan ook zijn dat er wat extra tijd is ingebouwd aan onze kant voor de zekerheid. 

Voor nu zou ik uitgaan van wat netwerk aangeeft. En dan verwacht ik wel dat je ook op relatief korte termijn bericht gaat krijgen.