Skip to main content
Beantwoord

Duur abonnement naar goedkoper

• March 24, 2026
  • 5 reacties
  • 105 keer bekeken

Ik heb een KPN internet + onbeperkt vast bellen zonder TV en betaal €69 per maand, dit abonnement is geldig tot 31-07-2027
Ik zag een goedkoper abonnement voor €46,50 per maand met nauwkeurig dezelfde afspraken alleen minder Gigabit p sec maar mag niet overstappen, ook niet als ik bij KPN blijf

Hoe kom ik van dat veel te dure abonnement af? 

Beste antwoord door Noordzee

Ja, ik begrijp dat ik door die vorige KPN actie er mooi ingeluisd ben en er nu voor moet bloeden, niks aan te doen, 

Nee, dan zit je inderdaad twee jaar aan jouw huidige abonnement vast. 

KPN stuurt klanten een regelmatig een aanbod om te verlengen op do oude voorwaarden met een tijdelijke korting. Voor jou en ook voor de eventuele meelezers post ik toch nog even het (op den duur) veel goedkopere alternatief wat je ook kunt doen als je kunt verlengen:

Je kunt (mits contractvrij) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

5 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 24, 2026

Daar kom je alleen van af als je het afkoopt. Dat betekent dat je de nog resterende maanden in één keer betaald met nog wat administratiekosten. Dat is natuurlijk zonde van je geld. Er zit niets anders op dan te wachten tot je contractvrij bent. En dat is blijkbaar 31-07-2027. Misschien kan je onbeperkt bellen eraf halen tenzij je heel veel belt.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 24, 2026

Hallo ​@Persoon die helpt ,

Je kunt de internetsnelheid van jouw huidige abonnement per direct verlagen en daarmee goedkoper maken. Je kunt dit bv regelen via MijnKPN. Vast bellen kun je ook per direct opzeggen.

Als jouw abonnement nog loopt tot 31-7-2027, dan heb je dit in juli 2025 verlengd met twee jaar. En ongetwijfeld met een tijdelijke korting. Dat is natuurlijk leuk zolang die korting loopt, maar daarna betaal je de volle mep. 

Je kunt in juli 2027 eventueel opnieuw verlengen. Je kunt op dat moment ook binnen KPN overstappen naar een moderner en goedkoper abonnement.

Ja, ik begrijp dat ik door die vorige KPN actie er mooi ingeluisd ben en er nu voor moet bloeden, niks aan te doen, maar niet weer met KPN verder gaan, dat is de les die je van zulke “actie's” moet leren
KPN Doei!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 25, 2026

Ja, ik begrijp dat ik door die vorige KPN actie er mooi ingeluisd ben en er nu voor moet bloeden, niks aan te doen, 

Nee, dan zit je inderdaad twee jaar aan jouw huidige abonnement vast. 

KPN stuurt klanten een regelmatig een aanbod om te verlengen op do oude voorwaarden met een tijdelijke korting. Voor jou en ook voor de eventuele meelezers post ik toch nog even het (op den duur) veel goedkopere alternatief wat je ook kunt doen als je kunt verlengen:

Je kunt (mits contractvrij) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Persoon die helpt, ik snap oprecht dat je daar dan van baalt. Het komt voor dat er door de jaren heen het aanbod gewijzigd kan worden waardoor eerder gunstige voorwaarden dan opeens een stuk minder gunstig zijn. Er is echter wel sprake van een lopend contract die ik ook niet zomaar kan openbreken. Je kan altijd even kijken of je binnen je huidige contract wijzigingen kan doorvoeren om te kijken of je zo in de kosten kan snijden.

Nogmaals ik begrijp dat je daar van baalt en mocht je nog vragen hebben laat het dan weten!