Skip to main content
Beantwoord

dvs 1200 brandt rood

  • December 29, 2019
  • 9 reacties
  • 398 keer bekeken

Hallo,

We hebben dvs 1200 bij ons in huis. We hebben nu 2 apparaten gekoppeld aan de hoofd dvs (branden wit). De volgende blijft rood. Op de reset van 3 seconden reageert hij helemaal niet, op de reset van 14 seconden gaat het lampje even uit en daarna wordt hij weer rood. De software is up to date. Weet iemand hoe we dit op kunnen lossen?

Beste antwoord door Lisa

@Nanda74 Welkom op ons Forum. Fijn dat je ons gevonden hebt. Wat vervelend dat de derde DVS niet wilt koppelen. 
Hij kan zichzelf even niet mengen met de verbinding van de andere DVS'jes. Wat je het beste kunt doen is twee DVS’jes met elkaar omruilen van plaats en het hele koppelproces opnieuw doen. Dit betekent eerst alles resetten. 

  1. Wissel twee DVS'jes met elkaar
  2. Druk bij alle apparaten 5 sec. op de reset knop.

Begin nu opnieuw met koppelen

  1. 2-3 sec > tot het lampje wit begint te knipperen. 
  2. Binnen 2 seconden bij een tweede DVS
  3. Als beide zijn gekoppeld, dan 2-3 sec resetknop van de derde DVS indrukken. 

Ik hoor graag van je als jet wel of niet is gelukt. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 29, 2019

Nu gaat de dvs heel langzaam wit knipperen, dit is de stand by stand, maar ik weet niet hoe ik hem nu actief krijg. Via resetknop lukt niet.


Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • Antwoord
  • December 29, 2019

@Nanda74 Welkom op ons Forum. Fijn dat je ons gevonden hebt. Wat vervelend dat de derde DVS niet wilt koppelen. 
Hij kan zichzelf even niet mengen met de verbinding van de andere DVS'jes. Wat je het beste kunt doen is twee DVS’jes met elkaar omruilen van plaats en het hele koppelproces opnieuw doen. Dit betekent eerst alles resetten. 

  1. Wissel twee DVS'jes met elkaar
  2. Druk bij alle apparaten 5 sec. op de reset knop.

Begin nu opnieuw met koppelen

  1. 2-3 sec > tot het lampje wit begint te knipperen. 
  2. Binnen 2 seconden bij een tweede DVS
  3. Als beide zijn gekoppeld, dan 2-3 sec resetknop van de derde DVS indrukken. 

Ik hoor graag van je als jet wel of niet is gelukt. 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 29, 2019

Hoi, het lukt nog even niet. Ik stop er nu even mee, ben nu bijna de hele middag er mee bezig.

Ga morgen met frisse moed weer beginnen.


Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • December 29, 2019

@Nanda74 Helemaal goed, ik ben morgen zelf niet aan het werk. Je kunt er eventueel voor kiezen even telefonische contact met ons op te nemen. Mijn collega's kunnen je dan het proces met je volgen. Veel succes in ieder geval en voor nu nog een fijne zondag middag/avond! :wink:


Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • December 29, 2019

Lijkt erop dat het niet gaat werken. 

Je moet even devolo cockpit downloaden en installeren. 

Dan kan je zien wat de snelheid tussen de kastjes is. Als het beneden de 70mbs valt dan heb je pech dan gaat het niet werken. 


Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • January 11, 2020

@Nanda74 We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 14, 2020

Hoi, 

Het lukt nog steeds niet. Ben er gefrustreerd van. Grrrr. Ik ga van de week contact opnemen met de helpdesk, en dan een afspraak maken met de monteur. Ik heb niet het idee dat ik het zelf op kan lossen. Bedankt voor jullie hulp😀


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 14, 2020

Overweeg een kabel te trekken. De draadloze verbindingsets kunnen goed werken maar zodra er iets van ruis is op het electriteitsnetwerk gaat het mis. Ruis kan komen door een niet goed werkende ledlamp of dimmer.


Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • January 14, 2020

@Nanda74 Ik kan me voorstellen dat het frustrerend is, zonder verbinding heb je er namelijk helemaal niets aan. Het is inderdaad misschien efficiënter om even telefonisch contact op te nemen. Ons telefoonnummer is 0800-0402 en tevens gratis. Laat je het weten als het gelukt is?Â