Skip to main content

Sinds een kleine week werkt bij ons de verbinding tussen de twee dvs1200's niet meer. Boven brandt ie rood en beneden knippert ie heel langzaam wit. Ik had opgezocht wat dit betekende en het bleek dat ie waarschijnlijk in stand-by stond. Ik heb het modem en de dvs1200's al opnieuw opgestart en opnieuw met elkaar verbonden met de resetknop. Dit werkte echter niet. De dvs1200 blijft beneden langzaam wit knipperen, waardoor de dvs1200 boven geen verbinding krijgt en rood blijft branden. Ik vroeg me af of er een manier is om de dvs1200 uit de stand-by modus te krijgen

Hallo @Thorsten2000,

Heb je alle DVS’en als eens op elkaar geklikt en op die manier ze proberen opnieuw te verbinden?
Eentje dicht bij het modem laten, de andere 2 in het stopcontact van die dvs aansluiten. 


Ik heb twee dvs1200's. Deze heb ik ook een keer op elkaar geklikt en gereset. Ik heb geen derde dvs1200.


Hallo @Thorsten2000,

Foutje van mij, ging er blind vanuit dat je drie adapters zou hebben. Op elkaar klikken, resetknop op de eerste inhouden totdat deze wit knippert en daarna de volgende totdat de lampjes wit branden.Mocht het niet werken, laat een adapter is bekabeld aan het modem tijdens het koppelen.
Het is echt even karwei om te regelen dat de koppeling opnieuw tot stand komt. 
 


Ook al gedaan. Alle logische dingen die op de kpn website staan, heb ik al gedaan. Hij blijft steeds in stand-by modus staan.


Ik heb nu stap 5 uitgevoerd (updaten van de software). Nu lijkt ie het wel weer te doen. Als iemand hetzelfde probleem heeft dan is de link hieronder te vinden. Had zelf gehoopt op een simpelere oplossing.

 

https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset/storing-draadloze-verbindingsset-oplossen.htm


Hoi @Thorsten2000, welkom op het forum!
Fijn dat je een oplossing hebt gevonden! En bedankt dat je die met ons deelt! 
Mocht je verder nog vragen hebben of ergens tegenaan lopen dan weet je ons te vinden!


devolo cockpit downloaden en handmatig koppelen binnen 2 minuten gedaan. 

youtube maar voor handleiding 

 

voor volgende keer ;)


Ik heb eerder vandaag ook geprobeerd de DVS 1200 te resetten. Echter in het software programma komt steeds de melding ‘geen adapters gevonden’. Wat ik niet snap. Ethernetkabel in de computer, andere in de DVS (die in elkaar in het stopcontact zitten) precies alles gedaan wat er verder beschreven stond, maar de computer ziet de adapters dus niet…  Iemand daar nog een tip voor???
Ik kan het niet op meerdere computers uitproberen, ik heb maar 1 laptop waar een ethernetkabel in kan.

 

Groet


Heb mijn dvs 1200 2 stuks gekoppeld, beide knipperen langzaam wit, begrijp standby. Wat moet ik nu doen?? Normaal branden ze constant wit. Of is het zo ook klaar voor gebruik?