Skip to main content
Geachte Lezer,



Ik ben inmiddels een paar jaar tot volle tevredenheid klant bij KPN. Nou verwachten wij binnen 3 maanden weer gezinsuitbreiding wat tot gevolg heeft dat mijn vrouw en ik naar zolder zullen moeten verkassen.



Nu lopen wij tegen problemen aan waar we eerder eigenlijk nooit over nagedacht hebben. Om te beginnen de wifi, die is op zolder nagenoeg niks. Gelukkig kan ik dat simpel oplossen met de door u aangeboden versterkers, een prima oplossing.



Maar er is nog een probleem, namelijk de televisie. Ik heb geen loze leiding meer ter beschikking wat betekent dat ik een draad via de kinderkamer door het trappengat naar zolder moet brengen. Dat wordt dan klussen met stripjes en gaten maar dat vind ik geen gezicht. Nou heeft u ook daarvoor een oplossing, namelijk een DVS 1200 met 2 internet aansluitingen, het verbaast mij alleen dat ik hiervoor 80 euro moet betalen.



Ik heb momenteel al kosten genoeg en vraag mij af of u ons hierin tegemoet kan komen en mij, net zoals bij de voorziening voor wifi-dekking in het hele huis, kosteloos van een dergelijk apparaat kunt voorzien.



Met vriendelijke groet.



Mike Holla
Vraagje, is of wordt de Wifi versterker wel bedraad aangesloten op zolder?
Hoi @MikeHolla . Welkom op het forum!

Allereerst gefeliciteerd met de uitbreiding van het gezin! 🙂 Ik snap dat je op deze manier tegen extra kosten aan gaat lopen!

Je schrijft dat je een wifiversterker(s) hebt aangeschaft. Nu ben ik net als @Joep1965 wel heel benieuwd waar die staan. Ze werken alleen bedraad en hebben een doorlus functie. (extra netwerk aansluiting) Als het lukt om van daar uit een kabel naar zolder te trekken ben je helemaal uit de penarie. Ik hoop dat dit een optie is.Bekabeld heb je geringe kans op storing terwijl het met een dvs naar zolder nog afwachten is of dat gaat werken.

Als kabels echt geen optie zijn, laat het weten.
@Erwin_



Deze wifi versterkers moet ik maandag ophalen. Deze worden bekabeld in de slaapkamers. Maar als ik deze heb aangesloten moet ik nog steeds vanaf mijn slaapkamer een kabel trekken naar de zolder, naar de andere kant van de kamer.



Deze wifi versterkers hangen echter in de toekomstige kinderkamers en wij verhuizen naar zolder.



Wij gaan eerst de wifi versterkers aansluiten. Dan gaan we even kijken hoe ik dit het makkelijkste kan oplossen wat betreft de kabels!
Laat me weten hoe dat afloopt! Kabels kunnen je een hoop ellende besparen. Ik wil niet onze eigen DVS uit de markt prijzen maar op lange afstanden zijn ze soms erg storingsgevoelig. Netwerkkabels kan ik je kosteloos sturen. Met wat kabelgootjes of wegwerk strips is er misschien iets moois van te maken. Maar als het geen optie is, wil ik dat ook graag weten.
... je kunt met Chromecast v.a. een tablet of smartphone streamen naar een tv. Die tablet of smartphone kan het signaal via wifi oppikken.
Ik heb niks meer gehoord en hoop dat je een passende oplossing hebt gevonden. Mocht er toch nog iets zijn, laat het weten!