Skip to main content

Ik heb op het moment een statisch IP en zou graag willen weten of hetmogelijk is een dynamisch IP aan te vragen, zo ja waar kan ik dat dan doen?

Bij KPN heb je formeel een dynamisch IP adres alleen zal deze in de praktijk niet veranderen.

Het is ook niet mogelijk om een IP adres wijziging aan te vragen.


@AH2611

Vraagje waarom zou je dit willen

een vast public ip is toch handig


Vraagje waarom zou je dit willen

Ik kan wel wat bedenken :sunglasses: , zoek maar eens naar “Nieuw IP” op het forum.

  • Nieuw IP door ddos aanvallen
  • Nieuw Ip adres ivm ban bij game
  • IP-ban Playstation

Nooit last van

Ik heb al jaren het zelfde public ip adres van kpn


Nooit last van.  Ik heb al jaren het zelfde public ip adres van kpn

Ik ook en nooit last, maar ‘gamers’ lopen regelmatig tegen ruzie aan en willen dan een ander IP


Bij KPN heb je formeel een dynamisch IP adres alleen zal deze in de praktijk niet veranderen.

Het is ook niet mogelijk om een IP adres wijziging aan te vragen.

Dus ik kan nergens een dynamisch IP adres aanvragen als ik u goed heb begrepen?


@AH2611

Vraagje waarom zou je dit willen

een vast public ip is toch handig

Ik vind het niet handig puur voor veiligheid zelf, maar hoezo vind jij het wel handig om een statisch IP adress te hebben? Ik kan me geen voordelen bedenken eerlijk gezegd. 


Bij KPN heb je formeel een dynamisch IP adres alleen zal deze in de praktijk niet veranderen.

Het is ook niet mogelijk om een IP adres wijziging aan te vragen.

Dus ik kan nergens een dynamisch IP adres aanvragen als ik u goed heb begrepen?

Klopt, de policy van KPN is om IP adressen niet te wijzigen.

Overigens moet ik er niet aan denken dat mijn IP adres telkens zou wijzigen. Dat zou betekenen dat mijn Internet verbinding ook telkens even onderbroken zou zijn en daarmee ook mijn site-2-site VPN verbindingen die 24x7 open staan.


Dus ik kan nergens een dynamisch IP adres aanvragen als ik u goed heb begrepen?

Nee, dat dynamisch adres heb je al, alleen kan je niet zelf een nieuw IP adres aanvragen.


Dus ik kan nergens een dynamisch IP adres aanvragen als ik u goed heb begrepen?

Nee, dat dynamisch adres heb je al, alleen je kan niet zelf een nieuw IP adres aanvragen.

Zou automatisch verandert moeten worden dan toch? Ik zie het dynamische aspect er niet in.


@AH2611

Vraagje waarom zou je dit willen

een vast public ip is toch handig

Ik vind het niet handig puur voor veiligheid zelf, maar hoezo vind jij het wel handig om een statisch IP adress te hebben? Ik kan me geen voordelen bedenken eerlijk gezegd. 

Waarom wilt u een ander ip? Wellicht omdat u een probleem hebt met uw huidige ip. Zal wel ergens geblockt zijn ofzo. Als u een ander ip zou krijgen, dan zou dat oude ip van u vervolgens naar een ander gaan. Die dus dan vervolgens opgescheept zit met uw probleem. Lijkt me geen goed plan. 


@RBxx 

eigenlijk kun je het public ip adres van kpn niet dynamisch noemen

omdat deze nooit veranderd

alleen bij omzetten koper naar glas

ik heb al die jaren op glas nooit een ander ip adres gehad

eigenlijk een beetje een vast ip adres al beweerd kpn van niet

als je bij een andere provider even de stroom van de router af haalt heb je vaak al een andere public ip

@AH2611 ik vind dit handig omdat ik vpn gebruik maar ook andere service voor domotica knx

 


Dus ik kan nergens een dynamisch IP adres aanvragen als ik u goed heb begrepen?

Nee, dat dynamisch adres heb je al, alleen je kan niet zelf een nieuw IP adres aanvragen.

Zou automatisch verandert moeten worden dan toch? Ik zie het dynamische aspect er niet in.

Formeel is het een dynamisch IP adres maar in de praktijk zo statisch als wat. De reden waarom KPN het formeel als dynamisch communiceert is dat ze daarmee het recht behouden jouw IP adres te wijzigen.


Zoals wjb al zei, formeel dynamisch maar in de praktijk veranderen ze zelden. “De policy van KPN is om IP adressen niet te wijzigen.”


@AH2611 

dan kunt u beter naar t-mobile gaan

het is voor mij juist de rede dat ik niet naar t-mobile ga

omdat ik hecht ben aan mijn public ip

anders zou ik de stap wagen omdat ik alle mobile abonnementen bij t-mobile heb

en ze leveren ook geen 500 meer max 100 op glasvezel

 


Ook ik heb officieel een dynamisch IP adres, maar is nog nooit gewijzigd.

De uitgevende partij is kpn.static, nou het woord static zegt mij al genoeg.

 


en ze leveren ook geen 500 meer max 100 op glasvezel

Oh, dat wist ik niet. :wink:

 


@wjb 

Ik kon echt eerder 500/500 krijgen hoor

Nu 100 max

 


.


@wjb Dan heb je oudere topics waar je ook zelf in reageerde niet aandachtig genoeg gelezen, of de focus was op het mantra dat het niet nodig is. Het is al een tijdje zo dat T-Mobile Thuis over KPN WBA geen 200/200 of 500/500 levert (nieuwe abos). Daar waar ze eigen apparatuur in de PoP hebben, leverden ze al max 750/750, nu 1000/1000. Kijk maar op T-Mobile forum. Misschien dat het per het moment dat KPN 1Gbit gaat aanbieden weer verandert.

Precies en dat is wat anders dan...

en ze leveren ook geen 500 meer max 100 op glasvezel

 


Ik kon echt 500/500 bestellen

Ongeveer een paar maand terug

En nu is max 100 beschikbaar

als je me niet gelooft geloof het dan maar niet

maar het is echt waar

en er gaat ook een discussie over op het t-mobile forum

en heeft iets met uit en thuis abonnement te maken

 


als je me niet gelooft geloof het dan maar niet

Natuurlijk geloof ik je wel, maar dat betekent toch niet dan T-mobile alleen nog maar max. 100Mbps levert. 

en ze leveren ook geen 500 meer max 100 op glasvezel

Ze leveren bij jou max. 100Mbps op glasvezel, maar bij mij leveren ze gewoon nog 1000Mbps. Het is dus niet zo dat T-Mobile geen abonnementen met een snelheid boven 100Mbps meer verkoopt terwijl dat wel is hoe je jouw opmerking zou kunnen interpreteren.


Volgens mij te maken wie de glas netwerk in beheer heeft dacht is

Op kpn-netwerk glasvezel max 100 dacht ik

hier zit ik op kpn-netwerk glasvezel tenminste

En maximaal 100 mogelijk

Wjb vraagje heb je de postcodecheck opnieuw gedaan of gebruik je een oud screen shot


@wjb

Jij zit kennelijk op het glasnetwerk van t-mobile

zie dit topic

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/waarom-maar-100mbit-aanbieden-via-glasvezel-op-mijn-adres-316863


Volgens mij te maken wie de glas netwerk in beheer heeft dacht is

Klopt, zogenaamde WBA aansluitingen is 100Mbps en ODF aansluitingen 1000Mbps.

Jij woont blijkbaar in een WBA gebied en ik in een ODF gebied.

Zie ook dit overzicht van WBA en ODF gebieden.