Skip to main content
Vraag

E-mail gehad over afspraak glasvezel, wat is nu de bedoeling?

• July 7, 2026
  • 4 reacties
  • 79 keer bekeken

Goededag,

Zojuist had ik net om 14:23 een email van jullie uit gekregen met daar in oa. '’we konden je niet bereiken'’. De mail was niet met mijn naam maar neergeset als 'beste bewoner’ wat meer op een algemene mail van uit jullie leek. Maar het gekke was eigenlijk dat in de mail gespoken werd over 'mij niet te kunnen bereiken’. Wat ik persoonlijk heel gek vind want ik heb geen telefoontjes (waarvan de nummer bekend of gekopend is aan het bedrijf zelf - had wel van paar prive 06 nummers belletje maar aangezien ik de nummer niet kende & niet gekopend was aan een bedrijf zoals kpn neem ik dus nooit op - tenzij ik spefeciek 1tje verwacht), nieuwe brief of email behalve deze.

In het verleden (ongv. afgelopen 2 jaar) heb zowel ik als mijn onder buurman 4 keer toe de afspraak bevestigd toen we die brief binnen kregen en alle 4 de keren hebben wij beide (vermoedelijk ook de boven en begaande grond buren) de hele dag voor niks thuis gezeten.

Elke keer weer hoorde we helemaal niks meer en dan opeens na ongv 4 a 6 maanden opeens weer een brief. Alleen dit jaar hebben we tot heden nog helemaal geen brief voor een afspraak binnengekregen.

Mijn vraag is eigenlijk dus, hoe zit het met deze email die ik gekregen hebt? 

Zo ver ik weet moet het van af de begaande grond in 1 keer doorgetrokken worden naar de andere verdiepingen (in mijn apartmenets geval is dat tot de 3de verdieping).

Dus vroeg me toch af hoe het zit, want is de email een vervanging van de brieven? 

Is het nu bellend afspraak maken/bevestigen? (aangezien in de mail ook stond om '’opnieuw mijn gegevens te sturen') En de belangrijkste vraag, gaan ze nu ECHT komen? 

Want 1 a 2 keer thuis zitten voor niks kan, lullig dat er niks gezegt wordt maar al 4 keer en mischien daarna zelfs voor de 5 de keer is toch wel beetje te gek voor worden  als we elke keer voor niks thuis blijven want dan houd het ook gouw op natuurlijk.

Hoop dat de vraag een beetje duidelijk is,

alvast bedankt voor de reactie.

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 7, 2026

Hallo ​@N Von Pickartz ,

had wel van paar prive 06 nummers belletje maar aangezien ik de nummer niet kende & niet gekopend was aan een bedrijf zoals kpn neem ik dus nooit op - tenzij ik spefeciek 1tje verwacht), nieuwe brief of email behalve deze.

En daar is het waarschijnlijk misgegaan.

KPN besteedt deze taak vaak uit aan onderaannemers. Je had achteraf beter de telefoon kunnen opnemen. 

Kortom: Gewoon doen wat in die e-mail wordt gevraagd. 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@N Von Pickartz, welkom bij de community! 😊

Ik kan me goed voorstellen dat je hier vragen over hebt, zeker als je in het verleden meerdere keren voor niets thuis hebt gezeten. Dat is natuurlijk vervelend.

@Noordzee geeft het al goed aan. Voor de aanleg van glasvezel schakelt KPN vaak een aannemer in. Daardoor kun je gebeld worden vanaf een onbekend of mobiel nummer en kan een e-mail geadresseerd zijn aan 'Beste bewoner', zeker wanneer deze bedoeld is voor een adres waar de glasvezelaanleg nog gepland moet worden.

Mijn advies is daarom om de instructies uit de e-mail op te volgen en je gegevens opnieuw door te geven of een afspraak te maken. Daarmee vergroot je de kans dat de aanleg daadwerkelijk ingepland kan worden.

Ik begrijp dat je na de eerdere ervaringen graag zekerheid wilt. Laat vooral weten hoe alles verloopt en dan proberen wij met je mee te denken! 

Hopelijk verloopt het deze keer wel zoals gepland!

​@Serenay van KPN 

het is niet alleen de '’zekerheid’’ die we willen maar het is ook de hele houding van kpn zelf.

Wij die thuis moeten blijven, geld moeten mis lopen en vervolgens niemand die komt of dat we  überhaupt maar dan ook iets horen. ( wat voor vele van ons verloren geld betekend)

zelfs bij mijn onderbuurman is er door een kpn medewerker (die hij toen destijds aan de telefoon had) gezegt '’als je niet thuis bent voor de afspraak dan worden koste in rekening gebracht'’ wat een zeer aparte uistrpaak natuurlijk is maar het geeft hem wel bang gemaakt natuurlijk. 

Daarnaast is ook best gek dat er '’nu opeens gebeld wordt’ terwijl we allemaal voorheen eerst brieven kregen en ik ook zelf geen nummer doorgegeven hebt. (ben zelf een erg prive persoon dus geef al standaard niet gouw mijn nummer zomaar door ook bij bedrijven) zou het dan zijn dat de woningbouw dit doorgegeven heeft? 

en hoe kan ik dan  überhaupt een afspraak maken terwijl ze bij mij helemaal nog niks kunnen doen? 

dan komt vooral weer op neer dat ik voor niks een afspraak maakt/bevestigd want ze moeten eerst bij de 2 mensen onder mij komen plus gelijk bij de gene boven mij toch? want dat is ons altijd verteld.

Dus kort gezegt het gaat veel verder dan alleen zekerheid.

Wij waren hier al 2 jaar mee bezig en dit is jaar 3..

en dat doet het hem ook gewoon.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@N Von Pickartz, ik begrijp heel goed dat het inmiddels om meer gaat dan alleen de zekerheid of de aanleg doorgaat. Als je meerdere keren voor niets thuis bent gebleven en daar ook tijd of inkomen door bent misgelopen, is het heel begrijpelijk dat dat frustrerend is.

Ik hoop dan ook dat het deze keer wel soepel verloopt en dat er snel meer duidelijkheid komt over de planning. Laat vooral weten hoe het verder gaat. Als je ergens tegenaan loopt, denken we hier bij de community graag met je mee.