Skip to main content
Beantwoord

Een abonnement geannuleerd en alsnog loopt het door?

• February 24, 2025
  • 2 reacties
  • 65 keer bekeken

Ik heb op 3 december mijn abonnement opgezegd. Ik heb daar ook een bevestigingsmail van. Dezelfde dag heb ik ook een nieuwe abonnement genomen. KPN weigert deze te laten intreden en houdt zich aan de geannuleerde abonnement. 

Ik heb meerdere malen van kpn medewerkers per telefoon bevestiging gehad dat ik recht heb op de nieuw abonnement. De reden dat ik mijn eerdere abonnement beëindigd had, is omdat het internet niet deed. Ik heb op 28 oktober 2024 deze geannuleerde abonnement genomen. Er zijn 3 monteurs langsgeweest die het probleem niet konden traceren. Pas na de vierde monteur op 12 december deed het internet. Maar mijn abonnement was al opgezegd, en de nieuwe glasvezel internet abonnement had moeten ingaan. Hiervoor heb ik  medewerker 1, medewerker 2, medewerker 3 over gesproken. Zij zouden ook terug bellen, nooit meer gedaan. Als ik terugbel verzoek indien, wordt ik niet door hen gebeld. Pas na een lange periode en dan de algemene klantenservice die niet met een goeie oplossing komen. Vind zeer jammer dit het op deze manier moet. Ook heel opmerkelijk dat ik zwart op wit per mail een annuleringsbevestiging heb van het “oude” contract, en bevestiging van het nieuwe contract.

Ik heb zeker meer als 40 telefoontjes moeten plegen, ook vergoeding van de maanden dat ik geen internet had is tot heden ook niet geretourneerd.  Mocht ik hier niet uitkomen met kpn, ben ik helaas geneigd naar te stappen naar een geschillencommissie. 

Admin: namen van KPN medewerkers verwijderd in kader van privacy

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Mabd. Welkom op de KPN Community. Al is de aanleiding niet zo leuk. Vervelend dat je zo vaak contact hebt moeten zoeken voor je probleem en dat je niet wordt teruggebeld als dat wel beloofd wordt. Dat mag je op zijn minst verwachten. 

@Marlon92 geeft het eigenlijk al aan dat de procedure die jij volgt niet getolereerd wordt. Als je een abonnement hebt lopen, ook al loopt er een beëindiging voor, betekent dat er geen nieuwe bestelling geaccepteerd wordt. Het oude abonnement kan immers gewoon blijven doorlopen. En als deze niet werkt, dan gaan we voor je aan de slag om het wel werkend te krijgen. Als je een nieuw abonnement hebt genomen vanwege de welkomstkorting, dan kan ik daarin ook kort zijn: Daar heb je als bestaande klant helaas geen recht op. Pas als je 6 maanden geen klant bent geweest, kom je daarvoor weer in aanmerking. 

Verder weet ik nog niet wat de huidige situatie is. Heb je nu nog wel een abonnement en werkende verbinding of zit je momenteel zonder? Als je oude abonnement nog actief is, dan raad ik aan de opzegging te annuleren, zodat je tenminste werkend internet houdt. Deze verbinding kunnen we ook gewoon omzetten naar glasvezel. Dat hoeft niet via een nieuw abonnement te gaan.

En je geeft ook aan dat je een tijd lang zonder diensten hebt gezeten doordat er een storing met jouw verbinding was. Dan heb je gewoon recht op teruggave van de abonnementskosten over die periode. Je kunt kijken of je dat zelf kunt regelen via onze website. Als dat niet lukt, vul dan het online klachtenformulier in. Dan kan er met je contact opgenomen worden over de afgelopen periode en met je besproken worden hoe dat opgelost kan worden. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

• February 24, 2025

Wat jij wilt kan niet. De backoffice accepteert dat niet. Je kunt niet meteen een nieuw abonnement afsluiten. Als je dat doet gooien ze die bestelling voor dat nieuwe abonnement gewoon weg en laten ze het oude abonnement door lopen. 

Als je echt een nieuw abonnement wilt moet je een paar weken wachten. Eerst je apparatuur terug sturen. En daarna pas een nieuw abonnement aanvragen. Dan duurt het nog 2 of 3 weken voordat de verbinding weer opgeleverd word. Dus je zit zo anderhalve maand of langer zonder internet. 

Maar wat is het probleem als gewoon het oude abonnement voortgezet word?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 27, 2025

Hoi ​@Mabd. Welkom op de KPN Community. Al is de aanleiding niet zo leuk. Vervelend dat je zo vaak contact hebt moeten zoeken voor je probleem en dat je niet wordt teruggebeld als dat wel beloofd wordt. Dat mag je op zijn minst verwachten. 

@Marlon92 geeft het eigenlijk al aan dat de procedure die jij volgt niet getolereerd wordt. Als je een abonnement hebt lopen, ook al loopt er een beëindiging voor, betekent dat er geen nieuwe bestelling geaccepteerd wordt. Het oude abonnement kan immers gewoon blijven doorlopen. En als deze niet werkt, dan gaan we voor je aan de slag om het wel werkend te krijgen. Als je een nieuw abonnement hebt genomen vanwege de welkomstkorting, dan kan ik daarin ook kort zijn: Daar heb je als bestaande klant helaas geen recht op. Pas als je 6 maanden geen klant bent geweest, kom je daarvoor weer in aanmerking. 

Verder weet ik nog niet wat de huidige situatie is. Heb je nu nog wel een abonnement en werkende verbinding of zit je momenteel zonder? Als je oude abonnement nog actief is, dan raad ik aan de opzegging te annuleren, zodat je tenminste werkend internet houdt. Deze verbinding kunnen we ook gewoon omzetten naar glasvezel. Dat hoeft niet via een nieuw abonnement te gaan.

En je geeft ook aan dat je een tijd lang zonder diensten hebt gezeten doordat er een storing met jouw verbinding was. Dan heb je gewoon recht op teruggave van de abonnementskosten over die periode. Je kunt kijken of je dat zelf kunt regelen via onze website. Als dat niet lukt, vul dan het online klachtenformulier in. Dan kan er met je contact opgenomen worden over de afgelopen periode en met je besproken worden hoe dat opgelost kan worden.