Skip to main content
Beantwoord

Een extra lettertype toevoegen aan lijst standaard beschikbare lettertypen

• July 8, 2025
  • 27 reacties
  • 220 keer bekeken

Toon eerste bericht

27 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 22, 2025

Nee hoor, alleen de lettertypen in het ‘system’-lijstje van KPN verschijnt.

Alle andere lettertypen die op mijn computer staan vershijnen niet.

Nogmaals: laat mij een printscreen zien waarbij het jou wel lukt om een ander lettertype toe te voegen.

Tot dan bkijft jouw advies steeds hetzelfde.

Afijn, de aanhouder wint.

MVGR, Fer Remmers

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • August 11, 2025

Het heeft even geduurd, maar ik het is me eindelijk gelukt om dit te kunnen testen op een privé apparaat met meer lettertypen, ​@Fer Remmers. En daar heb ik inderdaad ook niet die aanvullende lettertypen in het lijstje beschikbaar. Zowel niet onderaan een nieuw bericht, als in het lijstje onder de instellingen. 

Wat wellicht nog wel zou kunnen is om het lettertype (tijdelijk) in te stellen als browser standaard. In mijn browser kan ik namelijk wel kiezen uit alle lettertypen op het apparaat. En bij de Webmail instellingen voor standaard lettertype kun je dan kiezen voor browser standaard.

Hoe het Kees dan vorige maand wél gelukt is om Tilburg in de mail te krijgen durf ik niet te zeggen. 

Tsja, dit plaatje liet ik al eerder zien en ik wees er nog een keer op, maar blijkbaar . . .

Toch lukt dit ook :

Waarbij “Tilburg” wordt vervangen door een symbool, en dat andere ook.
( dus ik wissel hier tussen 2 lettertypen om het duidelijk te maken )

Maar dan lijkt het er inderdaad op dat toevoegen van een eigen lettertype niet gaat. Ik zal  het gemarkeerde antwoord aanvullen dat de daar aangegeven manier gebruikt kan worden om andere standaardletterytpen te selecteren. Maar dat het instellen van een eigen niet gaat.