Skip to main content

Komt er een door KPN ingehuurde man mijn glasvezel aanleggen. 

Maakt een bende van je huis, maakt een bende van je tuin. Gaat weg en ik zie mijn oude internetkabel afgebroken. Ik doe navraag bij de monteur maar die weet van niks, moest ik maar met KPN oplossen. kpn belt niet terug.. 

Handig in een smart home zonder internet, was bezig met overstappen. Maar voor mij geen KPN meer.

 

Oja KPN monteur is eigenlijk ook tegen KPN?!

Hoi @Gikkels 

Dit is een monteur geweest van een onderaannemer, die in opdracht van KPN Netwerk of Glaspoort werkzaamheden heeft verricht, en die je vervolgens met de rommel achter laat.
Ook begrijp ik uit je verhaal dat hij je met een oude kapotte internetkabel heeft achtergelaten.

In dit soort gevallen kun je het beste direct contact opnemen met KPN Netwerk of met Glaspoort afhankelijk binnen welke regio je woonachtig bent.
Daar kun je tevens ook een officiële klacht indienen, omtrent de eventuele schade aan de internetkabel.

Bellen kan uiteraard ook:

  • KPN Netwerk : 088 - 006 37 44 (bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur)
  • Glaspoort : 088 - 660 15 50 (bereiken op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur)

KPN de provider gaat niet over de aanleg van glasvezelkabels in de straat, wijk of naar de woning toe, daar gaan bovenstaande bedrijven over.
KPN de provider kan je hierbij dus niet helpen, die gaat alleen over de abonnementen, facturatie en storingen en problemen zodra je bent aangesloten als klant.


@Michel.uit.Arnhem 

 

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, krijg nummers van de ene werknemer waar de ander niks van af weet.

 

Ben ook nog geen klant dus dan raken ze ook een beetje in de war.


Probeer er achter te komen welk bedrijf de werkzaamheden in jouw wijk/straat en woning heeft uitgevoerd en neem rechtstreeks contact op met dat bedrijf. Sta er op dat er een deskundig iemand ter plaatse de schade komt bekijken en opnemen en maak daarmee afspraken voor herstel. Bij geen reactie schriftelijk aansprakelijk stellen vooor de geleden schade. Neem foto's van de situaties.


@HansaanZet 

Hans, bedankt voor de uitleg.

Probleem moest alleen snel opgelost worden.. kind met babyfoon op de wifi, geen tv niks. Zelf laten oplossen en dik voor mogen betalen.

Tot op heden heeft kpn niks voor me betekend, ik zeg mijn abbonement af. Daar doe je ze het meest pijn. Mobiel abbo gaat ook weg zodra het kan.


@HansaanZet

Tot op heden heeft kpn niks voor me betekend, ik zeg mijn abbonement af. Daar doe je ze het meest pijn. Mobiel abbo gaat ook weg zodra het kan.

Doet ze totaal geen pijn, KPN doet weinig voor bestaande klanten of om ze binnen te houden. Dreigen met overstappen heeft totaal geen zin meer tegenwoordig. Voor jou gewoon 10 andere nieuwe klanten, die ze binnen halen met valse verwachtingen. 


@j3roentje 

Doet ze meer pijn als blijven zitten. Ik ga niet iemand betalen die eerst mn halve huis sloopt.


@j3roentje

Doet ze meer pijn als blijven zitten. Ik ga niet iemand betalen die eerst mn halve huis sloopt.

 

Hoi @Gikkels 

KPN de provider zal niet wakker gaan liggen, als je alsnog je bestelling zou annuleren.
Als je nog binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen zit, hoef je daar ook geen reden voor te geven, en is het ook je volste recht om van je abonnement bij KPN af te zien.

Daarnaast heb ik je ook uitgelegd, dat je met dit vervelende probleem niet bij KPN de provider moet zijn, aangezien die hierin niets voor je kan betekenen.
Je moet echt bij KPN Netwerk (staat volledig los van KPN de provider) of Glaspoort zijn!
Die kunnen je ook vertellen, welke onderaannemer bij jouw in de tuin is bezig geweest, zodat je daarmee in contact kunt komen.

Je zou ook nog een officiële klacht kunnen indienen:

Dus loopt jouw abonnement nog bij KPN de provider, dan adviseer ik je niet om bedragen te gaan storneren of tegen te gaan houden, omdat dan automatisch het incassotraject in werking wordt gesteld, met alle gevolgen die daar bij horen (dit is een geautomatiseerd proces).
Alles wat je teveel hebt betaald of wordt gecrediteerd door KPN, krijg je vanzelf weer teruggestort op je bankrekening, daar hoef je niet over in te zitten.


@HansaanZet

Tot op heden heeft kpn niks voor me betekend, ik zeg mijn abbonement af. Daar doe je ze het meest pijn. Mobiel abbo gaat ook weg zodra het kan.

Doet ze totaal geen pijn, KPN doet weinig voor bestaande klanten of om ze binnen te houden. Dreigen met overstappen heeft totaal geen zin meer tegenwoordig. Voor jou gewoon 10 andere nieuwe klanten, die ze binnen halen met valse verwachtingen. 

 

Hoi @j3roentje 

Je bent wel heel negatief over KPN de provider.
KPN doet voldoende voor bestaande klanten, zoals de maandelijks leuke acties in KPN voor Jou!
De gratis 5GB mobiel data rond Kerst en Oud & Nieuw, gratis een bepaalde periode kunnen kijken naar een streamingdienst. 

En wat je nu onder valse verwachting verstaat, kan ik niet goed plaatsen, daar zou je wat duidelijker over kunnen zijn.

Maar dat jij geen vrienden bent met KPN de provider, is hierin wel duidelijk geworden.
En dat hoeft ook helemaal niet!


@HansaanZet

Tot op heden heeft kpn niks voor me betekend, ik zeg mijn abbonement af. Daar doe je ze het meest pijn. Mobiel abbo gaat ook weg zodra het kan.

Doet ze totaal geen pijn, KPN doet weinig voor bestaande klanten of om ze binnen te houden. Dreigen met overstappen heeft totaal geen zin meer tegenwoordig. Voor jou gewoon 10 andere nieuwe klanten, die ze binnen halen met valse verwachtingen. 

 

Hoi @j3roentje 

Je bent wel heel negatief over KPN de provider.
KPN doet voldoende voor bestaande klanten, zoals de maandelijks leuke acties in KPN voor Jou!
De gratis 5GB mobiel data rond Kerst en Oud & Nieuw, gratis een bepaalde periode kunnen kijken naar een streamingdienst. 

En wat je nu onder valse verwachting verstaat, kan ik niet goed plaatsen, daar zou je wat duidelijker over kunnen zijn.

Maar dat jij geen vrienden bent met KPN de provider, is hierin wel duidelijk geworden.
En dat hoeft ook helemaal niet!

Wat heb je aan 5GB gratis met unlimited data? En ik heb al jaren Prime, dus niet van toepassing. En die gratis b-films af en toe is natuurlijk ook een lachertje.

Ik ben van mening dat KPN meer mag doen voor hun trouwe klanten. 

Valse verwachtingen, tja kijk eens hoe TV+ in de markt is gezet een jaar geleden, allemaal mooie praatjes. Een jaar later is het nog steeds niet probleemloos. Zelfs draadloos tv kijken is een optie met een Box12, de praktijk is toch anders en hier wordt zzelfs gezegd dat als je probleemloos tv wil kijken je toch bedraad moet gaan kijken. Er worden dingen beloofd door mensen van de klantenservice die ze helemaal niet waar kunnen maken,of maar deels.

Retourprocedures die na jaren nog steeds niet in orde zijn, illegale handel van nieuwe KPN producten op internet waar ze al jarenlang niets mee doen.

Ik ben van mening dat er een hoop beter kan bij KPN, maarja wie ben ik. 


Hoi @j3roentje 

Oké ik ben het met je eens, je hebt inderdaad niets aan die gratis 5GB data die je als klant in december ontvangt, met een Unlimited data & bellen abonnement.
Eigenlijk zouden ze de waarde van die 5GB bundel in minder moeten brengen op de factuur van december, bij klanten die een Unlimited data & bellen abonnement afnemen, zodat zei (zoals in jouw geval) toch ook een soort van cadeautje krijgen.

Bij streamingdiensten (zoals in jouw geval Prime) en gratis films ligt dat wel wat anders, omdat er veel verschillende smaken zijn, en iedereen weer zijn eigen voorkeur heeft.
KPN zal denk ik voor een middenweg gaan, zodat ze toch een belangrijke groep klanten ermee kunnen verassen en blij maken, maar helaas niet iedereen.
Maar dat hou je toch, ben ik bang.

Voor in huis kun je altijd nog zelf voor goede apparatuur zorgen, daar ben je helemaal vrij in.
Zelf heb ik de FritzBox 5590 Fiber die zowel dienst doet als glasvezelmodem (NT) en als modem/router, en een perfecte, stabiele verbinding heeft en houdt met het netwerk van KPN.
De KPN TV+ ontvanger heb ik onlangs al teruggestuurd naar KPN, en sindsdien volledig over op Apple TV 4K (mediabox), wat echt een wereld van verschil is met de KPN TV+ ontvanger van KPN.
Werkt razendsnel, heeft een zeer overzichtelijk menu, krijgt jarenlang (beveiligings-) updates vanuit Apple en geeft een scherp en goed beeld op mijn 4K Oled televisie.

De Box 12 van KPN en de NT glasvezelmodem liggen bij mij veilig op zolder in een doos.

Waarmee ik alleen maar wil aangeven, dat je niet verplicht bent om de leen apparatuur van KPN te gebruiken, je kunt deze ook zelf aanschaffen in de winkel of online.

 


Dan moet de monteur van KPN of de aannemer de schade aan jou tuin en huis vergoeden Of anders rechtbijstand inschakelen. Want het is niet netjes dat de monteur van KPN of van een aanemer een rommeltje maakt in jou tuin en huis. 

Probeer achter te halen welke aannemer in jou straat glasvezel heeft aangelegd. En probeer ook de uitvoerder van de aannemer aan te spreken voor jou schade in je huis en tuin. 


Beste @Gikkels, wat een rotsituatie! Ik heb het antwoord van Michel als beste gemarkeerd. Hier staat namelijk precies in wat er nu gaande is. Het is geen KPN, maar een KPN Netwerk monteur. Dat is een ander bedrijf en wij kunnen daar helaas niets aan doen. Hoewel ik absoluut snap dat het heel erg vervelend is. 


@Marcia_ 

 

KPN (netwerk) huurt mensen in om bij mij iets te monteren, ik betaal KPN (netwerk). Ik sluit een contract bij hun af. 

Zodra er schade.bij mij word gemaakt trekt KPN ( netwerk) overal zn handen vanaf. 

Contract opgezegd, KPN kan mn rug op.


KPN Netwerk en KPN zijn twee verschillende bedrijven. De monteur van KPN Netwerk heeft blijkbaar z'n werk niet goed gedaan, maar het bedrijf KPN heeft daar niets mee te maken. 

Ik begrijp zeker dat je heel ontevreden bent. Dat vind ik heel spijtig om te lezen. 


Het bedrijf KPN heeft er NIETS??? Mee te maken. Zij huren het bedrijf in om hun apparatuur op te hangen. Als ik met een klacht kom doen ze niks, geen eens even het bedrijf zelf bellen. 


Kpn is een provider en heeft niets met de aanleg van glasvezel van doen. Kpnnetwerk is de netwerkbeheerder en die doet de aanleg. Het zijn echt twee verschillende bedrijven. Dat de naam Kpnnetwerk wellicht een ongelukkige keuze is is vers twee.


Hoi @Gikkels 

Ik snap dat je kwaad en ziedend bent, naar alles wat er is gebeurd!
Zou ik waarschijnlijk zelf ook zijn, en dan zie je in je boosheid KPN als één bedrijf.

Maar KPN Netwerk (voorheen Reggefiber) is een 100% zelfstandig bedrijf, dat volledig los staat van KPN de provider, beide bedrijven hebben hun eigen hoofdkantoor en bestuur.

Daarnaast werkt KPN Netwerk met meerdere providers samen, zoals een Odido of Youfone.
Als er dan een storing of probleem is met het glasvezelnetwerk, dan zal ook een Odido of Youfone een ticket aanmaken voor KPN Netwerk.

 


Hoi @Joep1965 

Ik ben het volledig met je eens, dat de naam KPN Netwerk geen goede keuze is geweest.
Dit zorgt met regelmaat voor dit soort vervelende situaties, omdat veel klanten denken dat het één bedrijf is.

Het zou op zich gemakkelijk opgelost worden door KPN weg te laten, en verder te gaan als:
Netwerk Nederland B.V. of Netwerk NL (een andere nieuwe naam mag natuurlijk ook).

Dan schep je duidelijk voor iedereen, en houdt je onderscheid tussen de providers en de netwerkbeheerders.

Snap echt niet, dat daar tot op heden nog geen actie op is ondernomen.


Helemaal met je eens @Michel.uit.Arnhem 
Men trekt de verkeerde beslissing door een verkeerd gekozen naam van KPNnetwerk


KPN netwerk is onderdeel van KPN, dus de naam is bewust gekozen.


Hoi @TDN 

KPN Netwerk is een onafhankelijk onderdeel van KPN. Zij zijn verantwoordelijk voor de aanleg en het beheer van het netwerk, ongeacht de provider welke de diensten gaat leveren.

Wat dus niet wegneemt, dat ze gewoon een eigen naam mogen dragen!
Want de volgende merken zijn ook onderdeel van KPN, maar hebben wel een eigen naam:

  • Simyo (prijsvechter van KPN)
  • Solcon (met eigen hoofdkantoor in Dronten)
  • Inspark 

Dus kan KPN Netwerk prima verder als Netwerk Nederland of Netwerk NL.
Dit schept alleen maar een flink stuk duidelijkheid tussen de provider KPN en het bedrijf die over de aanleg van glasvezelnetwerken gaat.


KPN netwerk is onderdeel van KPN, dus de naam is bewust gekozen.

Etos en AH zijn onderdeel van Ahold maar er is niemand die bij de Etos gaat informeren wanneer de diepvrieskippen bij de AH weer op voorraad zijn. Zo is het ook met Kpn en kpnnetwerk.