Skip to main content

Een postief bericht mag ook wel eens een keer :-)

• July 31, 2026
  • 6 reacties
  • 129 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

In de afgelopen week ben ik positief verrast door KPN en de snelheid waarmee zaken voor elkaar gemaakt kunnen worden.

Al jaren moet ik tevreden zijn met een DSL lijntje wat op de max qua snelheid zat (100 MB down/ 30 MB up).

Vorige week vrijdag is de glasvezel bij mij in het appartement binnen gebracht.

Op maandag ochtend wilde men afmonteren maar bleek de vezel geknakt te zijn. Deze werd maandagmiddag alsnog door de aanlegploeg gelast en opnieuw binnen gebracht en afgemonteerd en getest.

Daarna kon ik op dinsdagochtend de glasvezel apparatuur bestellen en deze werd op woensdagavond thuis afgeleverd. Op donderdag waren de diensten geactiveerd. Daarna nog een snelheidsverhoging op donderdagavond besteld en deze was vanochtend geactiveerd zonder problemen. 

Andere TV ontvangers staan nu nog in de bestelling maar dat zal aankomende maandag aangesloten kunnen worden, dan wordt de dienst al opgeleverd,

Al met al een snelle en positieve ervaring die ook wel eens benoemd mag worden. 

Fijn weekend allemaal, ik ga nog ff met mijn 1 Gb glasvezel verbinding stoeien 🤣😅, de speedtest resultaten zien er in ieder geval goed uit.

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 31, 2026

Al jaren moet ik tevreden zijn met een DSL lijntje wat op de max qua snelheid zat (100 MB down/ 30 MB up).

Fijn weekend allemaal, ik ga nog ff met mijn 1 Gb glasvezel verbinding stoeien 🤣😅, de speedtest resultaten zien er in ieder geval goed uit.

Wat een mooie vooruitgang! 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • July 31, 2026

Zeker een goede vooruitgang, van planning naar oplevering was maar 6 jaar 🤣😎 maar goed dan heb je ook wat zullen we maar zeggen.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 1, 2026

Afgelopen november ook over gegaan van xDSL (24/12 Mbit/s) naar glas (1 Gbit/s). Wat een verademing! Vooral met grote updates merk je het verschil. ‘t Duurde hier ook een lange tijd voor de échte aanleg, zo’n 3 jaar, helaas. 
Succes! 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • August 3, 2026

Nou om het verhaal even te completeren, nieuwe tv ontvangers vandaag ontvangen, aansluiten en draaien maar. Firmware gelijk bijgewerkt, alles binnen 15 minuten per ontvanger helemaal afgerond.

speedtest gedraaid met mooie resultaten:

Al met al dik tevreden over het proces, 3 wijzigingen apart aangevraagd (glasvezel 200MB, Upgrade naar 1 GB en nieuwe TV + ontvangers) en alles geregeld binnen 7 dagen vanaf de oplevering van de aansluiting thuis.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 3, 2026

Leuk dat je het even meldt. Zo is het bij ons ook gegaan. Inderdaad ook dik tevreden. Succes! 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Wat een leuke berichten, ​@tomvdhorst! Ik kan me voorstellen dat je blij bent met deze stap naar glasvezel. En fijn om te lezen dat alles zo soepel is verlopen 💪🏼