Skip to main content

Vanwege verhuizing een nieuw contract afgesloten om ervoor te zorgen dat de glasvezel aangesloten kan worden( kabel ligt op eigen erf voor de woning). Nu blijkt er eerst een installatie monteur langs moet komen voordat er een opdracht aan kpn netwerk gegeven kan worden. We verhuizen pas op 15 juni maar het contract moet nu ingaan anders komt er geen monteur langs en kan dus kpn netwerk ook niet aangestuurd worden. 

Kortom kpn stuur een monteur om te komen kijken naar hetgeen wat al bekend is. Dan kan de opdacht pas naar netwerk, en ondertussen mogen wij betalen….
 

Heeft iemand een gouden tip? 

Zoals je het schrijft gaat het inderdaad. Soms wat vreemd maar dat is wel de weg. Gouden tip is om dit zsm te doen zodat je snel een werkende verbinding hebt!


Beste @Egmsb, welkom! Dit klopt inderdaad! Mocht je al verhuisd zijn, maar op het nieuwe adres nog geen werkende diensten hebben, neem dan even telefonisch contact met ons op via 0800-0402. We kunnen bijvoorbeeld een gratis weekbundel voor je mobiele KPN abonnement aanzetten, zodat je die tijdelijk als hotspot kunt gebruiken.


Update

 

Vorige week is er een monteur geweest om de koperen aansluiting te realiseren en deze is helaas niet bruikbaar. KPN netwerk heeft een ticket ontvangen om glasvezel naar “binnen” te brengen.
Helaas kunnen hun geen afspraak maken vanwege onderbezetting en moet ik er vanuit gaan dat er in de komende week ergens contact opgenomen gaat worden. 
 

Aangeven dat ik graag een datum hoor omdat wij eerdaags verhuizen ( op advies van KPN aangeven dat ze moeten komen). Ik begrijp dat er een onderbezetting is, maar dat neemt niet weg dat je een datum kan geven wanneer je de glasvezel komt aanleggen? Dan kan het nog steeds zijn dat het de datum te laat is alleen dan kan je wel naar een oplossing werken op ervoor te zorgen dat je op 15 juni iets van tv en internet in je nieuwe woning hebt. 
 

Ondertussen ben je zelf druk met het heen en weer bellen tussen kpn en kpn netwerk, van het kastje naar de muur is hier wel sprake van omdat ze dat zelf niet doen…..


Dus wederom heeft iemand een gouden tip om een klein oranje kabeltje naar binnen te krijgen? 


Ik ben namelijk klaar met zelf heen en weer blijven bellen.
 

 

 


Helaas is die gouden tip er niet. Je bent afhankelijk van kpnnetwerk. Er is momenteel nauwelijks een aannemer te vinden die tijd heeft op korte termijn. Levert Ziggo op het adres?


De vorige bewoner had inderdaad een aansluiting van ziggo. Dit is nog wel via kabel maar dat kan een prima alternatief zijn. 
 

 


Helaas is die gouden tip er niet. Je bent afhankelijk van kpnnetwerk. Er is momenteel nauwelijks een aannemer te vinden die tijd heeft op korte termijn. Levert Ziggo op het adres?

Mocht ziggo leveren dan ga je ook weer 1 jaar contract aan ipv pm opzegbaar


Dat is niet helemaal correct. Bij Ziggo kun je wel degelijk een maandelijks opzegbaar abonnement aanvragen. Je kunt dan uiteraard geen gebruik maken van een actie/korting/aanbieding. Aangezien dit altijd gekoppeld is aan een jaarcontract. 


Stuur mij daar dan eens een link voor waar dat staat?

Want ik ben zelf ziggo klant en je moet altijd minimaal 1 jaar klant zijn.

En als je dan wil opzeggen kan dat ps na 1 jaar met 1 maand opzegging in acht genomen


Welles, nietes. Ik stuur geen enkele link. Stuur zelf maar een link waarin dit specifiek wordt vermeld. Je vindt het terug in de Algemene Voorwaarden van Ziggo 🙂 Het is pertinent niet waar dat je te allen tijde een minimale jaarcontract aangaat! Is stoere praat. Alleen als je gebruikmaakt van een actie/korting/aanbieding. Wat logisch is. 


Als je mij niet gelooft, wat kan, stel je vraag dan zelf maar op de Community van Ziggo. Of neem zélf de Algemene Voorwaarden door van Ziggo. 


hier ziggo klant sinds 2016 en je kan als je belt met klantenservice een abbo afsluiten op per maand basis


hier ziggo klant sinds 2016 en je kan als je belt met klantenservice een abbo afsluiten op per maand basis

T.E.A.M. "Na afloop van de genoemde contracttermijn (12 maanden) wordt het abonnement automatisch verlengd voor onbepaalde tijd. Vanaf dat moment zou ik maandelijks kunnen opzeggen met een maand opzegtermijn." De verlenging is voor onbepaalde tijd per maand, met maandelijks opzeggen.21 nov 2023
 
Hier staat letterlijk in dat jij minimaal 1 jaar contract hebt en dat jij daarna de kans hebt om pm op te zeggen.Dus kom niet met informatie wat niet klopt.

Volgens mij is het bij Ziggo mogenlijk om telefonisch een maandelijks opzegbaar abonnement af te sluiten.

Maar ik denk dat u ook gerust een jaarcontract kunt nemen. Want voordat KPN de glasvezel binnen heeft kan maanden duren als u pech heeft. Ze geven niet voor niks geen datum. U komt gewoon ergens helemaal onderaan een lijstje terecht. 

En vraag bij KPN gewoon de abonnementskosten terug voor zolang u geen verbinding heeft. Een noodpakket word u ook niet blij van. Daarbij krijgt u steeds een beperkte bundel die steeds op is. Dan moet u steeds bellen voor een extra bundel. En volgens mij kan dat alleen tijdens kantooruren. Dus vrijdagavond bundel op is wachten tot maandagochtend. 


hier ziggo klant sinds 2016 en je kan als je belt met klantenservice een abbo afsluiten op per maand basis

T.E.A.M. "Na afloop van de genoemde contracttermijn (12 maanden) wordt het abonnement automatisch verlengd voor onbepaalde tijd. Vanaf dat moment zou ik maandelijks kunnen opzeggen met een maand opzegtermijn." De verlenging is voor onbepaalde tijd per maand, met maandelijks opzeggen.21 nov 2023
 
Hier staat letterlijk in dat jij minimaal 1 jaar contract hebt en dat jij daarna de kans hebt om pm op te zeggen.Dus kom niet met informatie wat niet klopt.

Mijn informatie klopt wel bel maar lekker met ziggo


Ja het klopt mits u eerst 1 jaar klant was/bent bij ziggo.Daarna ben je contract vrij om weg te gaan met 1 maand opzegging in acht te nemen.Maar als jij nieuwe klant bent bij ziggo dan moet jij eerst 12 maanden klant zijn en dan pas kan jij opzeggen.


@Egmsb is nog géén klant van Ziggo. En kan wel degelijk, zeker weten 100%, bij Ziggo een maandelijks opzegbaar abonnement afsluiten. Bij de aanvraag dient @Egmsb wel aan te geven géén gebruik te willen maken van een actie/aanbieding/korting. Zo simpel is het. Je kunt dus kiezen voor wel of geen korting. 

Wat je aanhaalt uit de Algemene Voorwaarden is alléén van toepassing in geval van een jaarcontract! Er staat nergens aangegeven dat je bij Ziggo te allen tijde vanaf de ingangsdatum een minimale contractsduur van een jaar aangaat. Wel even goed lezen @Henry Ellinkhuizen


Ja het klopt mits u eerst 1 jaar klant was/bent bij ziggo.Daarna ben je contract vrij om weg te gaan met 1 maand opzegging in acht te nemen.Maar als jij nieuwe klant bent bij ziggo dan moet jij eerst 12 maanden klant zijn en dan pas kan jij opzeggen.

Nee, dit is niet correct, niets moet. Alleen als je een abonnement afsluit waarbij een actie aan is gekoppeld, zit je daar minimaal een jaar aan vast. Ook als nieuwe klant kun je ervoor kiezen om géén gebruik te maken van een actie/korting/aanbieding. Je kunt simpelweg vragen om een maandelijks opzegbaar abonnement. Een korting krijg je dan ook niet. Aangezien je nergens verplicht wordt door Ziggo om een korting te accepteren. Weigeren mag. Die keus heb je. Je moet wel de juiste informatie doorgeven. 


In ieder geval wens ik @Egmsb een voorspoedige afloop bij welke provider dan ook. 


Nou ik geef ook informatie die ik krijg van mijn huidige provider.

Want je bent niet gebaad bij informatie die niet klopt


Precies, niemand heeft iets aan verkeerde informatie. En hier ben ik gewoon zeker van, daarom blijf ik het herhalen 😉


Wij houden idd van juiste info ziggo kan je maandelijks afsluiten als je belt heb je dat al gedaan p.s TEAM leden zijn geen medewerkers van ziggo oid 


Ja ik heb de afdeling retentie gebelt en zij zeggen als ik binnen ziggo zakelijk naar ziggo particuler ga omzten dat ik weer jaarcontract krij zonder kado.Want de kado is enkel voor klanten die nieuw zijn of minimaal 6 maanden weg zijn bij ziggo.Zij worden dan wee gezien als nieuwe klant.Dit is bevestigt door zakelijk als particulier


Ja ik heb de afdeling retentie gebelt en zij zeggen als ik binnen ziggo zakelijk naar ziggo particuler ga omzten dat ik weer jaarcontract krij zonder kado.Want de kado is enkel voor klanten die nieuw zijn of minimaal 6 maanden weg zijn bij ziggo.Zij worden dan wee gezien als nieuwe klant.Dit is bevestigt door zakelijk als particulier

Dan zeg je eerst op


Ja ik heb de afdeling retentie gebelt en zij zeggen als ik binnen ziggo zakelijk naar ziggo particuler ga omzten dat ik weer jaarcontract krij zonder kado.Want de kado is enkel voor klanten die nieuw zijn of minimaal 6 maanden weg zijn bij ziggo.Zij worden dan wee gezien als nieuwe klant.Dit is bevestigt door zakelijk als particulier

Dan zeg je eerst op

En dan 6 maanden wachten? 


Ja ik heb de afdeling retentie gebelt en zij zeggen als ik binnen ziggo zakelijk naar ziggo particuler ga omzten dat ik weer jaarcontract krij zonder kado.Want de kado is enkel voor klanten die nieuw zijn of minimaal 6 maanden weg zijn bij ziggo.Zij worden dan wee gezien als nieuwe klant.Dit is bevestigt door zakelijk als particulier

Dan zeg je eerst op

En dan 6 maanden wachten? 

als je niet kiest voor dat cadeau hoeft dat niet 


Reageer