Rare boel. Op mijn adres had ik ca 12 meg. ADSL 2+. Belt er iemand van KlantenService KPN op 6 juni jl , en in dat gesprek komt naar voren dat ik eigenlijk 44 meg zou kunnen hebben. De man past dat gelijk aan, met bevestiging dat er geen prijswijziging zou plaats vinden. Hiervan is ook een brief/mail gekomen, getekend Jorg Kramer dir KPN Klantenservice/
14 dagen later is de verbinding inderdaad omzet naar ca 42 meg VDSL.
Komt nu vandaag 17 juli, een brief van dezelfde Jorg Kramer dat de prijs ineens wél omhoog gaat met 5 euro. Terwijl afgesproken was dit niet te doen, en waarvan dus ook een afschrift is.
Is dit KPN bedrog? Had dan maar de verbinding op 12 meg gelaten.
Beantwoord
eerst geen prijswijziging, daarna ineens wel???
Beste antwoord door Erik van KPN
Dank voor de gegevens, B20! Ik heb het nagekeken en het komt inderdaad overeen met wat er aan de telefoon is gezegd.
Eerst een beetje achtergrond: in onze huidige abonnementen is het zo dat we klanten die 12 Mbit of minder halen een korting geven van €5. Deze korting is géén onderdeel van je contract. Het is een geste van ons uit omdat je in dit geval maar 25% van de maximale pakketsnelheid (50 Mbit) haalt. Zodra op jouw adres wél meer dan 12 Mbit haalbaar is, komt deze korting te vervallen.
Dat laatste is dan ook wat er bij jou is gebeurd. Je verbinding is omgezet naar een betere technologie waardoor er meer bandbreedte beschikbaar is gekomen (44 Mbit). Deze omzetting an sich is gratis en het verandert ook niets aan je contract. Maar, zoals gezegd, de snelheidskorting is daar geen onderdeel van en komt dan wel te vervallen. Mijn excuses dat dit niet van te voren tegen je gezegd is.
Bekijk origineelEerst een beetje achtergrond: in onze huidige abonnementen is het zo dat we klanten die 12 Mbit of minder halen een korting geven van €5. Deze korting is géén onderdeel van je contract. Het is een geste van ons uit omdat je in dit geval maar 25% van de maximale pakketsnelheid (50 Mbit) haalt. Zodra op jouw adres wél meer dan 12 Mbit haalbaar is, komt deze korting te vervallen.
Dat laatste is dan ook wat er bij jou is gebeurd. Je verbinding is omgezet naar een betere technologie waardoor er meer bandbreedte beschikbaar is gekomen (44 Mbit). Deze omzetting an sich is gratis en het verandert ook niets aan je contract. Maar, zoals gezegd, de snelheidskorting is daar geen onderdeel van en komt dan wel te vervallen. Mijn excuses dat dit niet van te voren tegen je gezegd is.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.