Skip to main content
Vraag

Eigen GPON ID - PON ID laten registreren voor XGS-PON

• December 31, 2025
  • 11 reacties
  • 185 keer bekeken

Ik wil gebruik maken van een eigen NT kast, hiervoor zou mijn SN geregistreerd moeten worden.
De servicetool is niet te openen, ook als de KPN NT en modem weer geplaatst worden blijft de tool melden verbind met je KPN netwerk. Terwijl dit toch echt het geval is.

Via de servicedesk van KPN te horen gekregen om dit verzoek op het forum te plaatsen omdat een Moderator op het forum hier als het goed is mijn GPON SN kan registreren voor mij.

11 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 2, 2026

Ondertussen wat meer verhalen op het forum hier gelezen. Blijkt dat andere via een moderator toch hun GPON SN/ID hebben laten registreren.

Zou een Moderator mij ook kunnen contacteren zodat ik de nodige gegevens kan doorgeven? Alvast bedankt!

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 2, 2026

Als het daarwerlijk GPON is dan wordt het erg lastig. Eigenlijk zijn alle PON verbindingen bij KPN XGSPON.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 2, 2026

Sorry gaat inderdaad om een XGSPON verbinding, hiervoor zou ik dus graag een nieuwe ID/SN voor willen doorgeven.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 2, 2026

U heeft uw privé gegevens in een bericht naar mij gestuurd. Ik mag hier niks mee, want ik ben geen medewerker van deze community. U kunt uw gegevens op uw forumprofiel zetten welke enkel een moderator kan bekijken.

Forum profiel

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 2, 2026

Bedankt voor uw informatie en mijn excuses.
Ik heb mijn gegevens nu ingevuld in het profiel. Als een moderator dit zou willen verwerken, hartelijk dank! 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 4, 2026

Hoi ​@RoyWittenberg , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Leuk dat je ons via deze weg hebt gevonden en hier je vraag stelt! Ik kan dit niet zelf voor je regelen maar heb net wel een ticket aangemaakt voor onze back office die dit verder op gaan pakken. Wacht dat heel eventjes af en mocht je aan het einde van volgende week nog niks hebben gehoord, laat dat dan via deze weg eventjes weten!

• Nieuwkomer
  • January 29, 2026

Hi ​@Jan van KPN ,

Can you also create a ticket for me as well? I would like to register my own XGS-PON serial number.

Thanks in advance.

Regards.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 4, 2026

Hi ​@1nv0k32 , thanks for your message and welcome to our Community :)

I can certainly look into that for you; could you please complete your profile and let me know here once you’ve done so? Thank you in advance!

• Nieuwkomer
  • February 4, 2026

Thanks for responding ​@Jan van KPN 

I guess now, my profile should be complete :D

• Nieuwkomer
  • February 4, 2026

@Jan van KPN I managed to switch to my own ONT with below link:
https://www.kpn.com/service/servicetools/vrije-ont-keuze

I think I don’t need the ticket anymore, but thanks anyways :D

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 5, 2026

Hi ​@1nv0k32 and thanks for your reply 💪🏻
Glad to see that you managed this with our servicetool and this should definitely work! If you do encounter any difficulties, please let us know 🙏🏻